• FruW85

Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!

lonelygirl92 skrev 2019-04-13 17:46:39 följande:

Hoppar in här i tråden efter ett missfall tidigare i veckan :( bm rekommenderade att vi helst skulle vänta tills jag haft 1 vanlig mens innan vi försöker igen men jag känner att jag verkligen inte orkar vänta. Enda anledningen till att man skulle vänta tolkade jag som va för att det blir lättare att datera ev nästkommande graviditet. Vad tycker ni, ska vi vänta? och när kan man förvänta sig att ägglossningen kommer igång igen? Hade HCG värde på 11 i fredags

vi väntade inte och dom sa även till oss att vi inte alls behövde vänta om vi inte ville. Jag har också hört att det mycket är pga att det är lättare att datera om man får en mens mellan, men tycker inte det är några problem om man själv håller koll på äl. Och skulle man inte ha någon koll så går det ju att göra ett ultraljud för att datera. För mig som har lång menscykel blir det ju ändå fel eftersom bm jag har vägrar räkna på något annat än 28 dagar..
    När äl kommer igång är nog rätt individuellt, för mig har den kommit runt dag 27-29 efter mina MA.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!