• Micka!

Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!

Hej!

Har 4 barn på 11, 10, 3 och 1.5 år med min man, trodde jag var klar, men blev oplanerat gravid innan jul, fick MA i v. 9. Har precis genomgått en hemsk cytoteckur. Nu vill jag bara bli gravid igen, tänker försöka så fort jag känner av ägglossningen....

Vore roligt att följas åt till till ett nytt plus :)

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!
  • Love5

Helblankt idag, på BIM -4 med testa tidigt. Så har inte särskilt höga förhoppningar om att ha lyckats denna månad.

• Love5

Tror att jag plussade nyss på BIM -2! Ett svagt men synligt streck på båda testen jag tog (en vanlig och en testa tidigt)

• z19

Här är en till som försöker.

Fick missfall v.6 i sep/okt-18

Regelbunden mens, tydliga ägglossningar - men ändå har det inte lyckats.

33 år, ett barn sedan innan.

Senaste äl 23/2 - prickade in precis flera dagar

Så nu är det den där eviga väntan.

Man känner efter lite extra. Googlar symtom. Ja men ni känner säkert igen er

Kan tycka att jag har en mildare molvärk. Men vågar inte hoppas på något. Haft molvärk förr, o sen har mensen dykt upp ändå. Mem frågan är om molvärken brukar komma så pass tidigt..

Kul att följas åt iaf

• Micka!
    Love5 skrev 2019-02-28 07:07:12 följande:

Tror att jag plussade nyss på BIM -2! Ett svagt men synligt streck på båda testen jag tog (en vanlig och en testa tidigt)

Grattis, vad kul! Hoppas allt går bra
  • Micka!
    z19 skrev 2019-02-28 08:41:14 följande:

Kan tycka att jag har en mildare molvärk. Men vågar inte hoppas på något. Haft molvärk förr, o sen har mensen dykt upp ändå. Mem frågan är om molvärken brukar komma så pass tidigt..

Kul att följas åt iaf

Hej!

Ja, känns lite lättare när man kan prata av sig lite. Här har mensen kommit, den kom igår, så jag hade det på känn. Vet inte om jag hade ägglossning efter ma:t, men nu hoppas jag kroppen blir som vanligt! Så här blir det nog ägglossning om 2 veckor....

Har bestämt, att blir jag inte gravid inom ett år, så får det va.... blir 38 i juni.
  • Love5

Tack för lyckönskningar! Än så länge är allt bra, gjorde ett nytt test igår som var lite starkare än dagen innan. Har påbörjat medicinering i hopp om att kunna behålla denna graviditet, har kommit fram till att jag har ett överaktivt immunförsvar vilket kan ha orsakat de tidigare missfallen. Det här är nog vårt sista försök också, hade tänkt att vi försöker max till slutet av sommaren. Själv fyller jag 43 i år!

Hoppas att ni alla prickar ägglossningen snart, och får plus på stickan! Håller tummar och tår för er!

• CH90
    z19 skrev 2019-02-28 08:41:14 följande:

Kul att följas åt iaf

Försöker vi med. fick MA i vecka 13 i april - 18, efter det ingen cykel resten av året. (Antagligen pga den svåra infektion jag fick efter skrapning säger dem.) Men den kom igång nu i januari:) 

Har samma ÄL-datum dom dig. Och har även mildare molvärk, sedan ett par dagar tillbaka! När kommer du testa?
  • Frekvens

Blev överraskad av att jag hade ägglossnings-flytningar igår, 16 dagar efter mitt missfall. Jag har också fått massa finnar och varit nedstämd så allt stämmer hur jag brukar må inför ägglossning! Vi tänker nog försöka direkt denna gång, sist väntade vi en mens.

Har alltid sagt att jag inte vill ha en decemberbebis. Men nu vill jag inget hellre, det spelar ingen roll längre. Hoppas! <3

• z19
    CH90 skrev 2019-03-02 10:36:58 följande:

Försöker vi med. fick MA i vecka 13 i april - 18, efter det ingen cykel resten av året. (Antagligen pga den svåra infektion jag fick efter skrapning säger dem.) Men den kom igång nu i januari:) 

Har samma ÄL-datum dom dig. Och har även mildare molvärk, sedan ett par dagar tillbaka! När kommer du testa?

Så trist med komplikationer :(

Spännande.. :) jag kommer ta första nu på söndag tror jag. Är testgalen. Testar gärna varje dag fram till bim utan problem :) Antingen visar det något eller inte..

Symtomen nu är ungefär samma. Lite extra hungrig kan jag tycka. Sugen på fet mat.. medan vissa maträtter näst intill äcklar mig. Men hormonerna kan ställa till det en hel del, de vet jag sedan innan.. så det behöver inte betyda något. Har i vanliga fall stora problem med pmds, men denna månad är den verkligen mild..
  • Micka!

Snart ägglossning, är på dag 10 idag i cykeln, sist blev jag gravid när vi myst på dag 10...får se när vi får till det nästa gång.... Med jobb och barn som kommer imellan... Inte lätt att få tid då! Lång väntan.... Men har ställt in mig på att det kommer ta några månader så jag hoppas inte så mycket på den här månaden, vill undvika att bli besviken... Bim är 27 mars

Svar på tråden Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!