• Ess

Behålla eller abort? Bonusbarn. Nytt förhållande.

Med tanke på att ni ändå tänkt försöka få barn om bara en kort tid, så skulle jag aldrig gjort abort nu. Aldrig en chans i helvetet att jag skulle acceptera att leva med hans barn då, speciellt inte om det varit han som varit drivande till aborten.
    Hos mig finns bara två alternativ, att behålla barnet och leva ihop. Annars göra aborten och göra slut. 

• Ess
    Anonym (Vera) skrev 2019-02-01 06:23:01 följande:
    Känsliga rummet är fullt av ömma tår. Du kan välja att raljera över om du trampar på någon annans ömma tå eller vara öppen för någon annans erfarenheter. Om du vill. Gökungar är inte ot. Det är min erfarenhet. Apropå att ha skaffat barn med någon som redan har barn och apropå att det inte bara handlar om hur din partner är utan även hur hans ex beteende kan utveckla sig.
    Det är helt klart en sak för ts att fundera över. Är hon stark nog att bara säga nej rakt av om sambon(/exet) kräver att hon ska ta deras barn också.
    Men det med ett större ansvar än hon vill, kan ju även komma utan gemensamt barn.
  • Ess
    Anonym (Tänk) skrev 2019-02-01 09:56:06 följande:

Jag förstår faktiskt inte ditt inlägg. Har jag ingen erfarenhet bara för att det är normalt? Har någon bett mig berätta om mig själv? Är det det som tråden går ut på? Att vi ska berätta om våra liv och erfarenheter?

Det är trots allt lättare att komma med råd i en situation man själv varit med om.

Att bara tycka en massa om en situation man aldrig upplevt blir rätt orealistiska och konstiga råd.
  • Ess
    Anonym (Sassa) skrev 2019-02-05 13:32:25 följande:

Jag tycker att din sambo behandlar dig och sitt minsta barn hjärtskärande. Ta bort det för att försöka om några månader!?!? Så idiotiskt. Jag hoppas att han kommer till insikt och jag hoppas av hela mitt hjärta att du behåller. Att avsluta graviditeten vore fel.

Jag är helt för aborter, men precis som du skriver så är det totalt hål i huvudet att ta bort detta foster, bara för att göra ett nytt om några månader.
    Annars är det kanske så att han egentligen inte vill ha fler barn utan bara håller ts på halster genom att skjuta det på framtiden. 

Svar på tråden Behålla eller abort? Bonusbarn. Nytt förhållande.