Inlägg från: Anonym (Gör det inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gör det inte)

Behålla eller abort? Bonusbarn. Nytt förhållande.

Nej nej nej ts gör det inte. Du ska inte alls göra abort för att behaga honom och hans ungar. Absolut inte! Herregud så sjukt. Och ni som tycker att hon ska fråga barnen vad de anser om ett syskon, hur tänker ni? Barnen har ingen rätt alls att bestämma över liv och död och hennes kropp och öde. Blanda inte ens in dem ts, de har ingen talan i detta. Och vad tänkte mannen? Att du ska göra abort så du har mer tid över sedan för att leva som passupp åt hans ungar? Aldrig i livet.

• Anonym (Gör det inte)

Tack Canadasvensk. Jag har varit i liknande situation som ts. Utgången i mitt fall blev att jag behöll barnet och slängde ut honom och hans ungar på gatan i ösregnet och låste dörren för alltid. Tack och lov att hyreskontraktet på radhuset stod skrivet på mig.

• Anonym (Gör det inte)
    Anonym (XXX) skrev 2019-02-02 17:41:15 följande:

Hur gick det sedan då? Fick ditt ex inte umgängesrätt med erat gemensamma barn? Fick det barnet ingen relation med sina halvsyskon? Jag skulle avråda TS från att göra något så drastiskt, för man behöver ett bra samarbete i många år om man ska ha ett gemensamt barn. Då gäller det att inte bli osams, inte ställa till scener som aldrig kan förlåtas. Men du kanske menade det bildligt bara att du "slängde ut dom i ösregnet"=

Jodå de åkte ut på riktigt i ösregnet. Har inte ångrat mig och jag är jätteglad över att jag slängde ut dem. Han har umgängesrätt med barnet, absolut. Men det är aldrig något som jag har satt mig emot. Jag var aldrig ute efter att jäklas, jag bara satte ner foten.
  • Anonym (Gör det inte)
    Anonym (Lj) skrev 2019-02-02 18:05:37 följande:

För att han inte ville behålla? Har han ingen kontakt med sitt barn idag?

Japp. Av den anledningen. Bästa jag har gjort. Jo han har kontakt med sitt barn.
Svar på tråden Behålla eller abort? Bonusbarn. Nytt förhållande.