Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Behålla eller abort? Bonusbarn. Nytt förhållande.

Anonym (Tänk) skrev 2019-01-30 14:57:21 följande:

Varför så bråttom? Jag tycker du ska lyssna på din partner och låta hans barn få landa i deras nya situation. Du flyttar in och helt plötsligt ska dom få ett halvsyskon. Tänk lite mer på dom än på dig själv. Frågar du mig, så hade jag väntat ännu längre med att skaffa barn. Så gör abort och låt barnen få vänja sig först över att du är där på heltid.

Men käre värld! TS har naturligtvis rätt att i första hand tänka på sig själv och sitt ofödda barn! Vilket OERHÖRT konstigt råd du kommer med! 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Gör det inte) skrev 2019-02-01 19:57:26 följande:

Tack Canadasvensk. Jag har varit i liknande situation som ts. Utgången i mitt fall blev att jag behöll barnet och slängde ut honom och hans ungar på gatan i ösregnet och låste dörren för alltid. Tack och lov att hyreskontraktet på radhuset stod skrivet på mig.

Hur gick det sedan då? Fick ditt ex inte umgängesrätt med erat gemensamma barn? Fick det barnet ingen relation med sina halvsyskon? Jag skulle avråda TS från att göra något så drastiskt, för man behöver ett bra samarbete i många år om man ska ha ett gemensamt barn. Då gäller det att inte bli osams, inte ställa till scener som aldrig kan förlåtas. Men du kanske menade det bildligt bara att du "slängde ut dom i ösregnet"=
  • Anonym (XXX)

Hur gjorde du, TS? Och hur känns det nu? Det brukar alltid vara svårt innan ett stort beslut, men efteråt - oavsett vad man valde - så brukar man väldigt snart må bättre. I min erfarenhet. 

Svar på tråden Behålla eller abort? Bonusbarn. Nytt förhållande.