Inlägg från: Anonym (Drömjobbet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drömjobbet)

Har människor som jobbar som undersköterskor inga ambitioner?

Anonym (TS) skrev 2019-02-07 15:32:58 följande:

Efter att ha läst lite kommentarer om undersköterskor/vårdbiträden i ett par andra trådar är jag nyfiken på hur folk egentligen ser på människor med dessa yrken. Tänker du att en person som jobbar som undersköterska har låga eller inga ambitioner? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-07 15:36

Om man generaliserar lite, alltså. Tänk dig typ när du får veta att en person jobbar som undersköterska/vårdbiträde, vad du skulle tänka då? Sen kan ju såklart synen förändras när man lär känna en person, men det jag tänker på är vad folk har för syn på undersköterskor/vårdbiträden generellt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-07 16:14

Ska bara förtydliga att jag inte själv tänker så om undersköterskor. Tänkte ställa frågan helt neutralt för att frågan skulle bli så öppen som möjligt men det verkar som att ett par stycken har uppfattat det som att jag själv tänker så om undersköterskor, och därför vill jag förtydliga att så inte är fallet. Jag är bara intresserad av att höra vad andra tänker. :)

Jag älskar mitt jobb som Uska, kan inte tänka mig ett mer givande jobb! Jag jobbar 7 dygn i månaden med det jag älskar och har så mycket fritid att göra även andra saker som jag älskar! :D Sen vad andra tycker om mittt jobb kunde jag inte bry mig mindre om hehe jag vet att jag gör skillnad! Härlig känsla!
  • Anonym (Drömjobbet)
    Anonym (Ja) skrev 2019-02-07 15:36:59 följande:

Ja jag undrar ofta varför man jobbar som det. Verkar jobbigt, tråkigt, stressigt och dåligt betalt.

Verkligen inte! Jobbar 7 dygn/mån har så mycket fritid natt jag klättrar på tapeterna haha! Älskar mitt jobb som gör att jag kan styra upp dygnen som jag vill i stort sett!
Svar på tråden Har människor som jobbar som undersköterskor inga ambitioner?