Inlägg från: Anonym (Stolt undersköterska) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stolt undersköterska)

Har människor som jobbar som undersköterskor inga ambitioner?

Jag älskar att jag valde att utbilda mig till uska efter gymnasiet. La 100% fokus och engagemang på mina studier. Insåg då när jag läste att flera personer i min klass valt denna utbildning för det var lättast att komma in på och de behövde jobb. Så jävla tråkigt att behöva möta dessa ute i arbetslivet för det är många - som tror att detta yrke är så lätt och de skiter i att göra bra ifrån sig. Men stor eloge till alla mina kollegor där ute som gör ett fantastiskt jobb! För det är vi uskor som gör grovjobbet! Jag är ju partisk men ser inte ner på uskor ;)

Anonym (.....) skrev 2019-02-09 11:30:14 följande:

Efter gymnasiet? Omv.prgogrammet är en gymnasieutbildning som även finns om Komvux. Har man gymnasiet sedan innan brukar man inte få läsa omv.prgrammet på komvux.

Jag blev placerad i kö men kom in :) eftersom jag då hade examen från gymnasiet. Var det någon fråga så missade jag den i din kommentar?
    Anonym (.....) skrev 2019-02-09 13:43:35 följande:

Sedan är det en gymnasial utbildning och inte en eftergymnasial utbildning.

Men vad är det för poäng i att skriva något som alla redan vet? Haha jag har ju liksom inte skrivit något om att det inte är en gymnasial utbildning? Därför blev jag reserv pga alla som ej hade betyg kom in först!
Svar på tråden Har människor som jobbar som undersköterskor inga ambitioner?