• Ällingen

VIKTIGT TILL NYBLIVNA SVÄRMÖDRAR

Linda5 skrev 2019-02-10 15:37:22 följande:

Spännande vändning och tolkning av min tråd 

Min tanke var bara att upplysa familjer med döttrar att grabbar äter en hel del mer.

Viste inte riktigt vilken rubrik som passade men uppenbarligen var det fel val.

Heter kanske inte svärmödrar till ungdomar, I vår familj gör jag all mat och mannen all disk därför blev formuleringen sådan.

Mitt mål är ALLTID att ALL ska äta sig mätta när dom är hos oss. Skulle aldrig drömma om att någon skulle ta med sig mat hit. Döttrarna får ju mat av grabbarnas föräldrar när dom är där.

Vad ledsamt att så många inte är mer gästvänliga än vad man kan läsa här.

Till oss kommer det ofta ungdomar och bara tittar förbi eller tar en kopp kaffe, våra döttrar är inte alltid hemma utan dom bara tittar förbi.

Känner mig väldigt privilegierad att ha den kontakten med ungdomar i mina döttrars  umgänge. 

Jag tycker du verkar vara en fantastisk "svärmor". Eller vad vi nu ska kalla det.

Märka ord här på FL är en vanlig företeelse. Jag förstod direkt vad du menade, det där med matlagning. Att man har det uppdelat, tvätt, mat, städ och annat har väl de allra flesta. Tex så gör min man mat lite fler gånger än mig, och då tar jag hand om det andra runt omkring.

Fortsätt som du/ni gör. =)
Svar på tråden VIKTIGT TILL NYBLIVNA SVÄRMÖDRAR