Inlägg från: annabellelee |Visa alla inlägg
  • annabellelee

Skärmtid, lek, vardag?

Mitt barn började få se små sångklipp runt 18 mån, kanske 5 min eller så för att han gillade musik. Runt tvåårsåldern började han få se regelbundet en stund för att underlätta för den som skulle göra i ordning mat, ca 15-20 min per dag.I ettårsåldern tittade han inte på tv eller platta.

Barn i den åldern kan inte leka själva så långa stunder, så du får initiera leken och vara beredd att hjälpa gång den igen eller hitta på någon ny aktivitet medan du sysslar med ditt. Riva ur skåp är en lek i dn åldern! Ha ett skåp med oömma prylar som hen får riva ut, sätt barnlös på övriga.

• annabellelee
    annabellelee skrev 2019-02-17 13:28:42 följande:

Mitt barn började få se små sångklipp runt 18 mån, kanske 5 min eller så för att han gillade musik. Runt tvåårsåldern började han få se regelbundet en stund för att underlätta för den som skulle göra i ordning mat, ca 15-20 min per dag.I ettårsåldern tittade han inte på tv eller platta.

Barn i den åldern kan inte leka själva så långa stunder, så du får initiera leken och vara beredd att hjälpa gång den igen eller hitta på någon ny aktivitet medan du sysslar med ditt. Riva ur skåp är en lek i dn åldern! Ha ett skåp med oömma prylar som hen får riva ut, sätt barnlös * på övriga.

*Barnlås
Svar på tråden Skärmtid, lek, vardag?