Inlägg från: Anonym (Hmmm....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm....)

Dejt med äldre man (min första dejt)

Anonym (26ich) skrev 2019-03-02 22:02:05 följande:

Jag ska på min första dejt någonsin och känner mig galet osäker, behöver lite tips!

Lite bakgrund-

Jag är kring 26 år och har för cirka ett halvår sedan kommit ut ett 10 år långt förhållande. Jag har efter det inte dejtat alls.

Jag har nu börjat prata med en äldre man som jag har planerat att träffa. Han är mer än dubbla min ålder men jag tycker att han ser galet bra ut och är verkligen super trevlig.

Jag har ett ganska dåligt självförtroende och hade haft svårt att träffa någon i min egna ålder. Nu när han är så pass mycket äldre blir jag ännu mer nervös.

Skulle verkligen behöva lite allmänna tips om första dejt och även om någon annan har träffat en äldre man.

Förväntas sex vid första dejt och hur fan beter man sig!

Naturligtvis. Det är mest osäkra tjejer som kan tänka sig mer än 26 år äldre män. Jag tycker att det är bättre att du går i terapi istället.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (Äldre man) skrev 2019-03-03 21:02:51 följande:

Jag har en kusin och en skolkamrat som båda vart änkor (med små barn) vid 25 års ålder ? deras män var jämnåriga.

En kvinna i bekantskapskretsen var gift med en 25 år yngre man ? hon vart änka efter honom och överlevde honom med 10 år.

Med andra ord så går det inte säkert att säga vem som kommer att byta blöjor på vem och om det ens blir aktuellt med blöjbyten!

Eh, fast risken ökar givetvis enormt med åldern! Fler 76-åringar och 80-åringar dör/har blöja än 30-åringar.

TS passa på att ha mycket sex snabbt, om du vill. Efter 50 sviktar både potensen, se lusten och orken.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-14 19:25:21 följande:

Oron är nog mer att jag inte ska räcka till. Han har varit underbar sedan första gången vi sågs utan några konstigheter :)

Du är 26 år yngre. Det räcker. Ja många män är så enkelspåriga.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-20 14:49:03 följande:

Det har jag all förståelse till men för mig har det aldrig känts konstigt med vår ålderskillnad mer än att jag blir osäker på mig själv då han är så pass mycket mer erfaren. Han är ju ingen gammal farbror med krokig rygg och i oform om jag säger så.

Nu är han kanske inte ute efter nåt seriöst så ni blir väl inte ihop så länge. Annars är han ju 83 när du fortfarande är mitt i karriären. Tror du lider av farfarskomplex.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-20 16:32:53 följande:

I dagsläget är det otänkbart för mig, känner att jag vill vara med en man och inte en pojke. Självklart kan det ändras i framtiden men med tanke på mitt tidigare förhållande är det verkligen inget jag söker.

Jag kan bara svara för mig själv och inte alla andra kvinnor.. finns säkert många kvinnor som tycker bättre om yngre killar än äldre.

Tips. Män på 33 är inte pojkar. Man behöver inte överdriva och ta mån som snart går i pension.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (Womanly) skrev 2019-04-21 17:10:24 följande:

Du ska inte oroa dig för åldersskillnaden. Ok 26 år är i mesta laget. .

Det är inte 26 år. Det är 33!
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (into the future) skrev 2019-04-23 10:13:19 följande:

Jo, faktiskt så är dom flesta män under 50 pojkar mentalt,

Det krävs mer än bioogisk ålder för att vara en man, mognad t ex.

En bristvara hos många unga män. 

Icke. Män på 50 är tröga gubbar.
  • Anonym (Hmmm....)

Jag förstår att det är spännande med någon äldre. Min första kille var 9 år äldre. En man och ingen pojke (33 år). Jag tyckte doch att det var lite på gränsen. Att ha sex med nån som nästan var pensionär har aldrig funnits på kartan, men det är såklart helt OK att göra det för den som vill (så länge båda är singlar såklart).

• Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-25 09:06:22 följande:
    Både i vardagen och i sänghalmen så är det främst den otroliga ödmjukheten och respekten som han visar. Har ju inte så mycket att jämföra med egentligen men att plötsligt träffa någon som inte bara vill uppnå sina egna begär utan även vill att jag ska ha det bra på alla sätt är något jag aldrig har upplevt tidigare.
    Grattis! Det är inte alla kvinnor som får vara med om det. Jag har iofs haft turen att bara hitta sådana, men det verkar finnas många egon där ute.
  • Anonym (Hmmm....)
    silver33 skrev 2019-04-25 09:16:26 följande:

Jag var 45 när jag träffade en 29-årig tjej. Det var en härlig upplevelse för oss båda, men hon ville ha barn och jag var klar, så vi fortsatte inte även om vi är vänner.

Men både hon och jag älskade sexet.

Män är väl bäst mellan 35 och 45
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-26 09:17:08 följande:
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-25 10:52:04 följande:

Grattis! Det är inte alla kvinnor som får vara med om det. Jag har iofs haft turen att bara hitta sådana, men det verkar finnas många egon där ute.

Verkar som att du har funderat lite och det blir jag väldigt glad över :) jag förstår som sagt att alla är olika och att det är många år mellan oss men jag har äntligen träffat en man med dom egenskaper dina män brukar ha.

Ja vi båda är singlar så inga otrohetshistorier här inte :)
    Observera att det inte har med åldern att göra. De superjusta killar jag varit med har varit mer eller mindre jämnåriga, utom kille nr 1.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-26 11:37:44 följande:
    Ja det var ju bra för dig :)
    Varför bara för mig? Det är så det är bara.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-29 19:23:47 följande:
    Ja han har barn
    Hur gamla är de?
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-30 08:53:44 följande:
    De är vuxna och helt orelevanta i den här diskussionen.
    Tänker mest på en gammal vän till mig som gift sig med en mycket yngre tjej. Inte mycket äldre än hans barn. Hans dotter, som är äldsta barnet, pratar inte med sin pappa längre och hennes syskon gillar inte heller nya styvmamman men pratar åtminstone med dem båda.

Nu har du kanske bara tänkt ha sex och då spelar det ingen roll - då kanske de aldrig får veta det.
Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)