Inlägg från: Anonym (26ich) |Visa alla inlägg
  • Anonym (26ich)

Dejt med äldre man (min första dejt)

Anonym (12345) skrev 2019-04-20 10:53:25 följande:

Jag skulle nog tycka det kändes lite konstigt med en så mycket äldre man ligga å trycka på å sen komma i min vagina.

Det har jag all förståelse till men för mig har det aldrig känts konstigt med vår ålderskillnad mer än att jag blir osäker på mig själv då han är så pass mycket mer erfaren. Han är ju ingen gammal farbror med krokig rygg och i oform om jag säger så.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Filur) skrev 2019-04-20 15:55:45 följande:

Är det otänkbart för dig att att träffa yngre killar mellan 18-23. Föredrar alla kvinnor äldre belevade herrar 

I dagsläget är det otänkbart för mig, känner att jag vill vara med en man och inte en pojke. Självklart kan det ändras i framtiden men med tanke på mitt tidigare förhållande är det verkligen inget jag söker.

Jag kan bara svara för mig själv och inte alla andra kvinnor.. finns säkert många kvinnor som tycker bättre om yngre killar än äldre.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-21 15:37:18 följande:

Naturligtvis. Det är mest osäkra tjejer som kan tänka sig mer än 26 år äldre män. Jag tycker att det är bättre att du går i terapi istället.

Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-21 15:42:37 följande:

Eh, fast risken ökar givetvis enormt med åldern! Fler 76-åringar och 80-åringar dör/har blöja än 30-åringar.

TS passa på att ha mycket sex snabbt, om du vill. Efter 50 sviktar både potensen, se lusten och orken.

Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-21 15:48:58 följande:

Nu är han kanske inte ute efter nåt seriöst så ni blir väl inte ihop så länge. Annars är han ju 83 när du fortfarande är mitt i karriären. Tror du lider av farfarskomplex.

Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-21 15:50:35 följande:

Tips. Män på 33 är inte pojkar. Man behöver inte överdriva och ta mån som snart går i pension.

Ta det lite lugnt kanske? Som jag har skrivit tidigare till andra här så har jag full respekt till att andra kan tycka att vår ålderskillnad är fel men just det är inget som påverkar mina val i livet.

"Terapi" är inte något som är nödvändigt i mitt fall.. tro mig. Och att jag ska passa på att ha mycket sex behöver du inte oroa dog över för det är något jag planerar att vi ska ha.

Vet inte om du har misstolkat något men ingen av oss har uttalat att vi vill ha något seriöst, jag vill passa på att njuta och ta vara på det vi har så länge vi har det!

33 kanske inte är någon pojke men nu har jag fattat intresse för någon som är äldre än så och det är något jag tycker du kan respektera.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Womanly) skrev 2019-04-21 17:10:24 följande:

Du ska inte oroa dig för åldersskillnaden. Ok 26 år är i mesta laget. Njut av sällskap och uppmärksamhet. Räds heller inte intimitet. Bromsa tankarna och var lite mer här och nu. Om det börjar bli mer seriöst får du tänka till ett par gånger. Det kommer han också att göra. De det som en kortare härlig relation. Vill inte säga språngbräda heller men ett, vad jag tror, en väldigt trygg relation där du får pröva dina vingar. Viktigt att ni pratar med varandra om förväntningar och rädslor. Jag har levt i lång relation med 15 års åldersskillnad.

Tack så mycket för ditt svar! Känner att jag har lite svårt att prata om mina rädslor men jag får verkligen försöka :) Nu är det ju lite mer är 26 år men det är som sagt inget problem för mig.
  • Anonym (26ich)
    Perjonsson skrev 2019-04-21 21:21:23 följande:

Jag får väl själv kanske klassas som gamelman nu.

Jag förstår inte varför vissa ska måla fan på väggen av en äldre.

När jag var ung var det snabba puckar och idag inser jag att jag då inte var så respektfull och omhändertagandesom idag. Och ni unga tjejer ska inte vara rädd för oss el mej åtminstånne.

När jag var 24år var det äldre kvinnor som raggade på mej och jag fegade ur då. Fan vad jag ångrar det för jag hade haft det hur härligt som helst och lärt mej massor.

Så bara kasta dej iväg på dejten och i värsta fall bara dra dej ur med en erfarenhet rikare.

Det är precis så jag tänker, tyvärr är killar i min ålder inte alls speciellt respektfulla och omhändertagande som jag har förstått det och från egen erfarenhet också.

Jag har varit på några dejter med honom nu och är verkligen inget jag ångrar :)
  • Anonym (26ich)
    Anonym (into the future) skrev 2019-04-23 10:11:09 följande:

Ts. 

Mitt enda råd är att du är dig själv, för det är ju DIG han vil dejta. 

Förväntningarn på dig är väl att du dyker upp när och var ni bestämt, 

Och att du hör av dig om du blir sen eller inte kommer, 

Vanligt hyfs helt enkelt.

En säkerhetsåtgärd kan ju vara att inte åka hem till honom första dejten, utan hålla er där det finns andra människor omkring. 

Utöver det, gör det som känns bra och rätt.'

Ha det så kul. 

Tack så mycket för dina fina ord och tips :)
  • Anonym (26ich)
    Noname00 skrev 2019-04-23 21:56:50 följande:

Vad har ni hittat på vad brukar ni göra?

Av ren nyfikenhet hur träffade du honom, jobbet, mataffären , datingsida, gemensamma bekanta? :)

Vi går ut och äter en del och är mycket både hos honom chans hos mig.

Vi träffades på en restaurang faktiskt :)
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Womanly) skrev 2019-04-23 22:01:04 följande:

Hur går det för dig? Bestämt någon träff? Jag hoppas verkligen det. Förstår ju att du är nervös. Men som några ovan säger - var dig själv bara. De riktiga männen ovan här ger ju bra råd oxå. Skit i de andra tristnissarna. Du ska bara må bra och våga ta för dig av det du vill ha. Inte troligt att det blir sex på första daten. Du väljer alltid själv när du vill ha sex. Tror def inte att du blir utsatt för tjatsex. Vill ni så är allt bara bra! Det kommer när ni är mogna att ta det steget. Sedan undrar jag lite över dina rädslor. Vill du dela eller ska vi prata privat?

Det går bra för mig/oss. Vi har träffats några gånger och kommer förhoppningsvis fortsätta ses. Sexet är fantastiskt men det är ju hela karln så det är nog inte så konstigt.

Det går bra här bara fråga vad du funderar :)
  • Anonym (26ich)
    Womanly skrev 2019-04-24 23:38:22 följande:

Så härligt att höra att det går bra för er! Du sa att du hade svårt att prata om dina rädslor. Vill du ändå dela någon eller några. Eller är det så att de flesta har försvunnit nu när ni träffats några gånger? Önskar er verkligen lycka till!

Rädslor jag har är ju främst på grund av mitt dåliga självförtroende.. jag är väldigt rädd att jag inte räcker till och att han ska tycka att jag inte riktigt duger. Är väl också rädd att få för djupa känslor för att sedan bli sårad eller att han ska totalvända och behandla mig dåligt så att jag blir ännumer sänkt i mitt självförtroende.

Det är mycket jag är rädd för om jag säger så :/
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Nyfiken gul) skrev 2019-04-24 23:59:02 följande:

Vad är bättre med honom jämfört med jämnåriga? I vardagen och i sänghalmen?

Både i vardagen och i sänghalmen så är det främst den otroliga ödmjukheten och respekten som han visar. Har ju inte så mycket att jämföra med egentligen men att plötsligt träffa någon som inte bara vill uppnå sina egna begär utan även vill att jag ska ha det bra på alla sätt är något jag aldrig har upplevt tidigare.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Nyfiken gul) skrev 2019-04-25 09:27:04 följande:

De flesta människor är rädda och osäkra..

Vad är du mer rädd för?

Som jag sa tidigare handlar det mest om min osäkerhet.. eftersom jag inte är speciellt erfaren är jag väl rädd att han blir less snabbt då han antagligen kommer vela ha någon som är mer säker och mer erfaren..
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-25 10:50:26 följande:

Jag förstår att det är spännande med någon äldre. Min första kille var 9 år äldre. En man och ingen pojke (33 år). Jag tyckte doch att det var lite på gränsen. Att ha sex med nån som nästan var pensionär har aldrig funnits på kartan, men det är såklart helt OK att göra det för den som vill (så länge båda är singlar såklart).

Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-25 10:52:04 följande:

Grattis! Det är inte alla kvinnor som får vara med om det. Jag har iofs haft turen att bara hitta sådana, men det verkar finnas många egon där ute.

Verkar som att du har funderat lite och det blir jag väldigt glad över :) jag förstår som sagt att alla är olika och att det är många år mellan oss men jag har äntligen träffat en man med dom egenskaper dina män brukar ha.

Ja vi båda är singlar så inga otrohetshistorier här inte :)
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-26 09:40:29 följande:

Observera att det inte har med åldern att göra. De superjusta killar jag varit med har varit mer eller mindre jämnåriga, utom kille nr 1.

Ja det var ju bra för dig :)
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-04-26 11:43:05 följande:

Vet din familj om honom? Föräldrar, syskon etc. Vad tycker de i så fall?

Nej dom vet inget än, är ju fortfarande väldigt tidigt så kanske inget man börjar med. Har berättat för mina vänner och fått väldigt blandade reaktioner.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (12345) skrev 2019-04-29 18:52:31 följande:

Har han själv barn?

Ja han har barn
  • Anonym (26ich)
    Cnowle skrev 2019-04-29 20:26:56 följande:

Han kanske känner sig lika osäker? Rädd för att bli övergiven för någon yngre och mer viril?

Ja kanske men jag tror verkligen inte det, karln har inte svårt att få kvinnor kan jag säga.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-30 08:43:58 följande:

Hur gamla är de?

De är vuxna och helt orelevanta i den här diskussionen.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-30 08:59:32 följande:

Tänker mest på en gammal vän till mig som gift sig med en mycket yngre tjej. Inte mycket äldre än hans barn. Hans dotter, som är äldsta barnet, pratar inte med sin pappa längre och hennes syskon gillar inte heller nya styvmamman men pratar åtminstone med dem båda.

Nu har du kanske bara tänkt ha sex och då spelar det ingen roll - då kanske de aldrig får veta det.

Det är faktiskt inte jag som bestämmer om just det. Om han känner att det är värt det eller så kanske hans barn redan känner till situationen och är okej med det så är det faktiskt upp till honom. Jag skulle inte vela att han ska riskera något med sina barn men dom är så pass vuxna och han också så det är helt upp till dom.
Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)