Hur ska jag klara detta..
Jag är så fruktansvärt ledsen.. Har fyra barn med sambo som jag varit tillsammans med 20+ år. Två barn är vuxna och två är i tonåren. Vi har för det mesta haft ett roligt och härligt förhållande, sista åren så har vi haft små problem som vi inte löst och då har de blivit större. Jag är den känslomässiga personen i förhållandet och hon är den praktiska som inte visar lika mycket kärlek.
Jag tröttnade väl på att nästan alltid vara den som uppvaktar och är kärleksfull, istället för att lösa problemen tillsammans så lät vi bli det till slut. Vi har alltid haft väldigt bra sexliv ända till sista månaden när det körde ihop sig. Vad som har hänt är bådas fel men det blev jag som fick lida. Jag ställde ett ultimatum runt oktober förra året och frågade hur vi skulle göra, jag ger kärlek men måste känna detta tillbaka, vi grät några gånger (mest jag) den närmaste tiden.
Vid jul så sa hon att det är över, vi måste sälja hus och allt och jag måste fixa lägenhet. Jag fick en chock fast jag kanske inte borde fått det, men jag älskar henne så mycket.. Jag har mått så dåligt i över 4 månader och vi kan inte flytta isär heller förrän saker är ordnade och man kan få en lägenhet. Igår kom nästa chock.
Hon har chattat och sedan talat i telefon med en kille, jag kände något på mig men hon har alltid varit så trogen och trygg mot mig och skulle aldrig göra något när vi var i förhållande. Hon lovade att vi skulle ta oss genom separationen genom att hjälpa varandra och vara vänner. Hon sa igår att hon inte orkade vara hemma trots att jag är snäll och i stort sett alltid lagar maten även om jag kommer hem sent.
Hon sa att hon skulle sova över hos ett av våra barn, men jag såg att det var något annat och frågade henne om hon kunde vara ärlig. Hon sa då att hon skulle åka till den här killen och sova över, mina ben vek sig, jag.. Jag kan inte ens beskriva känslan.. Ja det är slut jag vet det, men vi skulle ordna allt praktiska innan vi gick vidare, inte åka iväg och knulla någon främling och inte ens svara när barnen SMS'ar henne.
När hon åkte iväg så höll mitt vett på att lämna mig, jag åkte till gymmet och tränade bokstavligen skiten ur mig, det äldsta barnet tog hand om mig efteråt i några timmar.. Jag vet att jag inte är ensam om detta, men vi har alla barnen tillsammans och hon har varit mitt allt som jag älskat och tagit hand om. Hon säger att hon tycker om mig och att jag är snäll, men känslorna har försvunnit.
Jag är så ledsen nu och barnen är det enda som håller mig precis ovanför ytan, med barn så försvann mina vänner och jag har ingen att tala med numera eller gå till. Jag bara gråter, kan inte sluta... Förlåt om det blev mycket att läsa, men kanske någon har några hjälpsamma ord..
/Så ledsen kille med så mycket kärlek i kroppen.