Inlägg från: Sommarskuggan |Visa alla inlägg
  • Sommarskuggan

Min mamma kväver mig

Så var jag också mot min mamma. Kontrollerande och elak och bara jag och min bebis räknades. Hon fick inte komma på 1-2 veckor. Sen nu efteråt är hon dödligt sjuk och jag ångrar att jag var så egoistisk och tog ifrån henne barnbarnslyckan. Hade gjort allt för att hon skulle orka komma samma dag nästa barn föds. Men då kommer hon nog inte leva. Livet är kort. Var snäll mot dina nära, för de kan tas ifrån oss på ett ögonblick.

• Sommarskuggan
    Erla skrev 2019-03-19 13:10:48 följande:

Oj! Är man elak för att man vill få landa i lugn och ro när man precis har kommit hem med en nyfödd? Denna gången blir det mycket större eftersom vi ju också har en 1,5-åring som ska få möjlighet att landa i hela syskonrollen. Vi ber inte om speciellt mycket, bara att få några dagar för oss själva som familj innan det dyker upp en massa besök. Det är inte bara hon som kommer att komma. Hon kommer ta med sig halva släkten, som hon ska skicka runt bebisen till, oavsett virusrisker, för det var minsann så man gjorde när jag föddes.

Jag förstår att du har sjukt dåligt samvete för er situation, men min ser annorlunda ut. Min mor är inte döende, bara krävande.

Det var intemin heller och jo, det är elakt.
Svar på tråden Min mamma kväver mig