• Kjell2

Börja dejta kille utan utb. och körkort??

Anonym (Tina) skrev 2019-03-27 15:22:42 följande:

Jag står i valet och kvalet att börja dejta en kille som jag verkligen fastnat för...Men han har varken utbildning eller körkort. Jag bor på landet och det är ett måste att ha körkort för att kunna ta sig till jobbet och för att handla.
    Han bor i en stor stad och jag kan väl köpa det lite som en anledning till att han inte har körkort. För mig är det dock ett tecken på avsaknad av driv och att det kan spegla hans personlighet. Är man 30 år och varken har det ena eller andra så ringer lite varningsklockor hos mig. Sen behöver han inte ha båda, men om han hade haft något utav det hade gjort att magkänslan känts bättre. 

Det känns som att det mesta kommer hänga på mig, jag har bra jobb, kan ta mig vart jag vill. 

Jag har bara dejtat killar tidigare som haft både utbildning och körkort och det har varit viktigt för mig, det är attraktivt. Samtidigt har ju fastnat för den här killen. 
    Tänker jag fel, snälla kom med lite inputs och råd.

Gäller det avsaknad av driv så ska du nog titta på annat än körkort också. Körkort kanske inte har varit prioriterat och ett mål. Finns andra värderingar kring det i storstäder. Går att fixa rätt lätt också på ett halvår.

Kolla mer på jobb och intressen för att hitta driv. Kamprad hade ingen utbildning men ett stort driv.

• Kjell2
    Anonym (Tina) skrev 2019-03-27 15:51:58 följande:
    Han har ett jobb som är helt ok. Jag håller med dig till viss del, jag har högskoleutbildning med kandidatexamen, det är inte helt avgörande om han har utbildning bara han har ett hyffsat bra jobb. Men samtidigt finns ju oron där, vad händer om han blir arbetslös? Det inger trygghet om han har utbildning och lättare får jobb.
    Körkort kan man skaffa även om man bor i en större stad, så där känner jag verkligen att det kan ha med andra orsaker att göra, tyvärr. Skulle han flytta till mig, det går ju inte som läget är nu, känns som att det är svårt att få ihop våra liv så att det skulle fungera. 
    Med rätt jobberfarenhet är det enklare att få jobb i storstad än med fel kandidatexemen på landet. Stirra dig inte blind på akadmiska poäng.

Sen är det väl bara att vara tydlig. Ska han flytta till dig får han fixa körkort.
  • Kjell2
    Anonym (Tina) skrev 2019-03-27 15:55:24 följande:
    Jag tycker att både utbildning och körkort tyder på ett driv, jag tänker så iallafall. Ok, men har man driv så kanske man ska visa det med och det är ju svårt att veta, går inte att chansa på att han har det heller.
    Varför inte chansa? Lär känna honom och se vart det leder.

Svar på tråden Börja dejta kille utan utb. och körkort??