• Anonym (Anna)

Börja dejta kille utan utb. och körkort??

Jag hade ingen utbildning och hade inget körkort när jag flyttade till landet i Norrland och gifte mig.

Jag bodde i Stockholm och jag hade inte behov av körkort och bil där. Båda två är som bekant dyra pengar och det var inget jag hade och kände verkligen att det var högst onödigt. Tunnelbana dörr till dörr 20 minuter. Med bil genom rusningstrafik hade det tagit drygt en timme enkel väg.

Jobbade inom restaurang i Stockholm men här uppe bytte jag bransch ordentligt och jobbar med hästar.

Jag åkte buss till jobbet i början men köpte efter några år en moppe och sen började jag ta körkort. Mycket billigare att ta det här. Hade körkort efter 6 månader och då hade jag dessutom fött barn under tiden...

Nu 15 år senare är jag kvar på samma jobb med en hyfsad lön och har råd att köpa det jag känner för. Jag utvecklas på jobbet och trivs. Jag funderar på att plugga och byta yrke helt men det ser jag ingen brådska med just nu. Umgås i akademiska kretsar och har hygglig koll på de bitar som kanske är mindre bra vad gäller plugg, ekonomi och nya jobb.

Svar på tråden Börja dejta kille utan utb. och körkort??