JÄTTESÖLIG person i kassan
Om du har rätt om honom så kan han ju bara ta mycket enkla jobb, som exempelvis affär.
Innan "DU-reformen" sa var det mkt "herrn och frun och disponent Karlberg"! Tillbaka dit vill väl ingen? och de unga snorhyvlar som börjat säga "ni" till folk i butikerna är bara dumma i huvudet och tror nog de kommer med ngt helt nytt och fräscht medan det dammar och doftar 40-tal.
Jag tror nog han kände sig kränkt över att få frågan om han är pensionär. Det tar hårt på åldersnojan att få en sådan oförskämd fråga.
Det är bara så att det är omöjligt ibland att bedöma ålder. Jag fick inte köpa folköl en gång när jag glömt mitt legitimation (trots att jag var 30 och hade mina barn med mig). Det kändes pinsamt och surt för mig då. Men jag förstår att det är omöjligt att bedöma folks åldrar. När man är yngre kanske de flesta över 40 år ser gamla ut.
Jag har själv oerhört svårt att bedöma någons ålder. En del kan se så mycket yngre ut (vältränade, botox m.m) medan andra i samma ålder kan se slitna ut.
Att endast med ögat avgöra om en person är 57 eller 60+ (kan ju ev.. vara förtidspensionerad) är omöjligt.
När jag läste rubriken så tänkte jag DIREKT på alla kärringar (kunder) som tar extremt god tid på sig i matbutikens kassa. "Jättesölig" är bara förnamnet. Lägger ut varor på bandet ett i taget och söker länge efter koden så den hamnar rätt. Kassören får sitta och vääänta på varorna......! Men söliga kassörer är väldigt ovanligt och inget jag någonsin stött på faktiskt. Snabba som blixten är de i min stad och hinner vara trevliga också. Bor i Norrland!
Skulle jag vid ETT ENDA tillfälle uppleva att en person i kassan i den butik jag handlar i är "jättesölig" och allmänt konstig så skulle jag tala med chefen DIREKT. När man är kund så har man övertag. INGEN butiksägare vill ha en idiot i kassan som skapar dålig stämning. Hen åker bort fortare än man hinner säga "facket".