Inlägg från: Dalkullamamma |Visa alla inlägg
  • Dalkullamamma

Insemination på Sahlgrenska med donerade spermier

Hej allesammans:) hur går de för er ? Jag och min sambo har för 2 veckor sen gjort klart vår utredning i skövde, och har nu fått remiss skickad till Göteborg för anonym donation av spermier. Har lagt upp för Skövde att vi kan tänka oss få inseminerings i Örebro (inga väntetider) men dom kan tydligen inte skicka remiss dit. Å enligt Örebro så måste remissen komma därifrån och inte via Göteborg. Fick höra av receptionen idag också att vårdgarantin inte blir att gälla i Örebro? Jag vill inte vänta 4.år ????

• Dalkullamamma

Fick remiss dit 28 januari. Sahlgrenska ringde mig igår. Hon berätta att vi har öppet vårdval. Vi får söka överallt och stå på hur många listor som helst. Men Örebro har regel om att ska du stå där så är de bara där. Men jag googla i timmar igår. Å hitta nordic ivf som samarbetar med stora sjukhus å också kan hjälpa med landstings bidrag. Så skicks ett mail . Dom ringde imorse. Å på onsdag ska vi dit å träffa läkare och inom en månad kommer vi börja imsemineringen (ska ju passa min ägglossning). Varför inte söka runt istället för att vänta å längta? FK betalar också för dom som är godkända insemination i Danmark.

Svar på tråden Insemination på Sahlgrenska med donerade spermier