Förstföderskor när födde ni + symptom innan
När du födde ditt första barn i vilken vecka födde du?
Och kom det som en ?överraskning?(plötsligs symptom) eller pågick det i några dagar?
När du födde ditt första barn i vilken vecka födde du?
Och kom det som en ?överraskning?(plötsligs symptom) eller pågick det i några dagar?
Undrar för det är ett forum (alltså man ska diskutera) och det är kul att se vilken vecka + vilka symptom folk har haft.
Klart jag vet det är olika.
Däremot har både barnmorska o läkare berättat för mig tidigare att de är vanligt förstföderskor går över tiden
O Trygg-Hansa säger :Är det ditt första barn är det vanligast att förlossningen kommer igång efter utsatt datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare än beräknat.
(Men det är många som föder sitt första barn innan beräknad förlossning o inte efter)
Jag har ingen aning när jag själv ska föda tar det som det kommer går inte på beställning
Just det jag är redan två veckor längre gången än jag och min bror är född, så redan gått över tiden min mamma var gravid. Men också hört det statistiskt sett.
Aniara vad du överreagerar, och du behöver verkligen inte svara eller vara i denna tråden mer du är inte den enda som kommentaret :))
Hejdå
Olivera hur kändes förvärkarna?