Inlägg från: Anonym (Bästa kompisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bästa kompisen)

Min. Kompis ska få barn med en 50 åring.

Hej på er!

Jag vet väl att jag inte har med detta att göra egentligen, hon gör ju som hon vill men det är min bästa kompis men jag vet inte hur jag ska ta upp det med henne. Eller jag kanske inte ens ska ta upp det, jag är bara orolig.

Min kompis är 27 och hennes pojkvän eller gubbe är 50. Dom har varit tillsammans i 5 år och nu är hon gravid 5:e månaden. Dom verkar vara lyckliga tillsammans och ha det bra, han verkar vara en bra man också. Det är inte det, utan det är just åldern. Han är ju faktiskt gammal... En dag kommer hon ju bli ensam. Ja jag vet att alla för men han är ju ändå såpass mycket äldre..

Jag vet inte om det är jag som tänker konstigt för alla i vår närhet verkar tycka att det är så okej och alla är glada för deras skull.

Hur hade ni reagerat om er bästa kompis skaffat barn med en så pass mycket äldre?

• Svar på tråden Min. Kompis ska få barn med en 50 åring.

Vet att man inte är lastgammal när man är 50 men när hon är såpass ung. Och jag förstår ju att vi alla är olika och många tycker att åldern inte har någon betydelse men jag vill bara att hon ska ha det bra, det verkar hon ju ha.

Jag tycker bara det känns så konstigt att se henne med en så äldre man. Hon är en jättebra tjej, super vacker och många som uppvaktar henne. Hon skulle kunna få vem hon vill egentligen. Usch vad ytlig jag låter nu haha. Men det kanske är "normalt" idag? Vet ingen med så stor åldersskillnad och jag skulle själv aldrig kunna tänka mig en man i den åldern.

Hon har sagt att många blir chockade över hans ålder när hon berättat och speciellt nu när hon är gravid. Men hon säger att hon inte bryr sig och skulle aldrig skämmas över honom.

Det är väl just åldern jag "stör" mig på, allt som kommer med det. Jag vet att man idag lever längre men jag har ändå svårt att förstå att man väljer någon såpass mycket äldre, sen rår man väl inte för vem man blir kär i men ändå.

Och nej, hon är inte lågbeåvad på något sätt. Och är hon lycklig så är det ju bra. Men det är så... Annorlunda bara.

Anonym (haha) skrev 2019-04-09 14:51:33 följande:

Haha, ser att PK maffian är i högform 

Ta det lugnt TS, det är jävligt udda med en så stor åldersskillnad och du kan ge dig fan på att varenda kotte i den här tråden aldrig skulle vilja att deras dotter skaffade barn med en 50-årig gubbe, men det kommer de såklart aldrig erkänna

Nej men precis, det ÄR udda. Sen om det är rätt eller fel är väl ingen som kan säga, det är ju inte vårt liv utan deras men ja, jag har faktiskt svårt att förstå det? Jag tänker att hon kommer bli olycklig, och JA jag vet att det kan väl alla bli oavsett om man lever med åldersskillnad eller ej men ja..

Sen visst dom har varit tillsammans i 5 år och dom verkar genuint lyckliga. Men det är så långt ifrån vad jag själv valt och jag har aldrig sett någon med så stor åldersskillnad. Kanske är jag lite inskränkt och hon har en mer öppen syn..

Jag ska inte ta upp det med henne, förstår ju att jag inte egentligen har med det att göra och nu ska dom ju få barn så det är ju som det är.
Svar på tråden Min. Kompis ska få barn med en 50 åring.