• Smecker

Min. Kompis ska få barn med en 50 åring.

Anonym (Lilla My) skrev 2019-04-09 13:50:25 följande:

Jag fick barn med en man som då var 43, när jag var strax över 20.

Idag ångrar jag det, men det beror mestadels inte på åldern, även om det också är en orsak till att jag ångrar honom som pappa (ångrar givetvis inte barnet).

Nu ska han ha barn med en tjej som är 2 år yngre än jag. Han själv har hunnit bli 54 år. De fick dock missfall nyss, men jag antar att de ska påt igen.

Jag kan dock inte förstå henne alls; särskilt då gubben inte bryr sig om de två barn, inkl. ett barnbarn, som han redan har (ett barn med mig och ett med en annan, som i sin tur har ett eget barn).

Jag hade aldrig valt att skaffa barn med honom idag, när jag med facit i hand ser hur han lågprioriterar de barn och barnbarn han redan har. Det är liksom dömt att bli likadant för henne.

Men man kan inte lära av andras misstag, tyvärr. Tycker mest synd om alla barn han ger upphov till, som inte har en närvarande pappa/morfar/farfar.

Då är det uppenbarligen inte åldern i sig som är problemet.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Hmm) skrev 2019-04-10 19:39:49 följande:

Jag är 5 år äldre och typ tillsammans med en som är 50 och jag kan ju inte direkt påstå att barn är något jag funderar på. För det första så tycker jag väl innerst inne att det inte är så sunt att någon så gammal ens vill vara med en som är så mkt yngre (och framförallt inte en man som träffat en som nyss blivit vuxen..) och för det andra så tänker jag ju även på framtiden. Risken att man avslutar relationen inom några år är ju betydligt större än om man är jämngamla.

Sen har jag även träffat på fler män i den åldern som har tjejer som är som mig eller yngre, och jag kan ju säga att de flesta fördomar som finns om gubbar som träffar unga tjejer stämmer rätt bra.

Hur är det med fördomarna om unga tjejer som träffar gubbar, stämmer de rätt bra? Är det sunt att någon så ung ens vill vara med en som är så mkt äldre?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Min. Kompis ska få barn med en 50 åring.