Min. Kompis ska få barn med en 50 åring.
Jag skilde mig när jag var 39 och träffade en tjej som då precis fyllde 17. Vi var tillsammans i 9 år och jag gjorde slut just för att hon tjatade om barn redan när hon fyllde 25. Vi har sporadiskt kontakt än idag av skäl som jag inte riktigt kan förklara och några barn har hon inte. Inte heller har hon något liv hon är nöjd med, snarare kantas det liv hon har av fattigdom, en del sorg, brist på struktur och total avsaknad av allt som guldkant heter.
I dagsläget är 50 ingen ålder att snacka om egentligen, om man tar vara på vad ett modernt välmående samhälle har att erbjuda och sköter sin fysiska och mentala hälsa och lever sunt.
Däremot så skulle jag aldrig, någonsin lägga min energi och tid på ett litet barn i min ålder. Fast hennes partner vet ju att han kan baila om han tröttnar. Hennes börda behöver inte bli större än så många andra ensamstående mammors. Hon är 27 alltså riktigt vuxen, säkert med stabil ekonomi, ordentligt boende och över lag ordnade förhållanden. Hon har inte så mycket att förlora på det om det känns bra. Vill han inte vara med, eller vill hon inte att han ska vara med, kan hon köra ett eget race.