• Xenia

Min. Kompis ska få barn med en 50 åring.

Jag kan tycka att det var väl stor åldersskillnad mellan 22 och 45 då de träffades. Men jag antar att din kompis träffat mer jämnåriga killar förr och det höll inte. Hennes nuvarande sambo var helt enkelt bäst, mognast etc och den bäste att skaffa barn med. 

Helt nytt är det inte heller. Nuförtiden gör folk slut för att de tröttnar på varann. Förr dog många. Inte ovanligt att änklingen gifte om sig, antingen med en jämnårig änka eller en ung piga/torpardotter.  I senare fallet blev han ofta en "gammal far". 

Vad är det som du tycker är mest oroande, att hennes sambo är så mycket äldre eller att han kommer att bli en gammal far?

Vad gammal far beträffar så kommer han troligen att leva iaf så länge barnet bor hemma. 

• Xenia

Jag tycker det verkar rätt genomtänkt att skaffa barn först när man varit ihop en längre tid. Kvinnan insåg att det här var "den rätte", den hon verkligen vill tillbringa livet med. Vad skulle hon göra, göra slut med den hon älskar för att leta efter en yngre man? Eller avstå från barn helt och hållet?

Svar på tråden Min. Kompis ska få barn med en 50 åring.