Vad ångrar ni i ert liv?
Det jag ångrar mest av allt i mitt liv är att jag inte kunde ta det till mig att min pappa var döende (det berömda samtalet med läkare många alkoholister har ca 1 år innan bortgång) och tog vara på den lilla tid vi kunde ha haft. Led dock av utmattningsdepression under den tiden och det var främsta orsaken att det blev som det blev. Ångrar mig ändå och ser det som mitt livs största misstag. Pappa var, sitt alkoholmissbruk till trots, en god far som betydde allt för mig.
I övrigt känner jag mig som ett stort misstag.. har ingen utbildning då jag inte klarade av skolan pga depression, långtidssjukskriven av ovannämnda orsak. Är kroniskt deprimerad sedan tonåren och har kraftig ångest och social fobi. Ångrar att jag valde att skiljas från barnens pappa. Vi hade det tufft och jag var helt trasig i huvudet när jag väl kom mig ifrån honom (psykisk misshandel). Han har tagit tag i sitt liv nu och sökt hjälp, är en helt annan människa idag än han var då. Önskar att jag hade hållit ut längre så skulle jag ha ett misslyckande mindre i bagaget.
Ångrar att jag inte sökte hjälp för mitt mående tidigare så jag hade fått chansen att kanske leva ett normalt liv. Ångrar det mesta förutom mina underbara barn som jag lever för. De betyder allt för mig och jag njuter av att få se dem växa upp och ha goda hjärtan, vara omtänksamma och att de är duktiga med skolarbetet. Hoppas på att det blir mer av dem än det blev av mig