Inlägg från: Anonym (benet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (benet)

Killar - feminist som tjej?

Anonym (kille) skrev 2019-04-18 21:58:56 följande:
    Jag har absolut inte dragit alla feminister över en kam utan upprepade ggr skrivit att feminismen består av en drös olika ideologier som alla har olika syn på jämställdhet och hur den ska uppnås, lite märkligt hur du kan ha missat det på tal om att föra en seriös debatt?

Däremot har jag sagt att jag inte tror att feminismen står för jämställdhet eftersom den enbart fokuserar på orättvisor som drabbar kvinnor men skiter i män. En ideologi som enbart tar hänsyn till ett kön men skiter i det andra kan inte kallas för jämställd.
    Vilka orättvisor drabbas män av, som inte feminism bryr sig om?
  • Anonym (benet)
    Anonym (kille) skrev 2019-04-20 23:20:08 följande:
    Metoo har med PÅSTÅDDA övergerpp att göra, om de är eller inte är det på riktigt avgörs i en rättssal.
    Fel, man avgör inte i en rättssal att ett övergrepp inte var på riktigt. Det som avgörs är huruvida det kan bevisas i en juridisk mening.
    Anonym (kille) skrev 2019-04-20 23:24:49 följande:
    Ja det forskas, men vi pratar inte om forskning utan om feminismens syn på vad som bör prioriteras eller hur?

Ja mustaschkampanjen är bra men det är inte ett feministisk initativ. Vad jag vet har ingen feminist någopnsin slagit ett slag för manlig cancer, vilket styrker påståendet att feminismen enbart jobbar för kvinnor och skiter i män och kan alltså inte kallas för en rörelse för jämställdhet för då skulle man kämpa för båda könen.
    Har någon feminist vad du vet sagt att forskning på kvinnlig cancer ska prioriteras före forskning på manlig cancer då?
Svar på tråden Killar - feminist som tjej?