• Anonym (Mollie)

Min kille vill ha trekant med mig och hans ex

Okej, läget är såhär. Jag har varit tillsammans med en kille i ca 4-5 månader. (vi är båda runt 35 år) Vi planerar framtiden tillsammans, vi kollar efter ett gemensamt hus, vi har köpt bil tillsammans och vi har våra barn varannan vecka. För ca 2-3 veckor sedan så tar han upp ämnet trekant! Han vill gärna ha trekant med någon annan tjej berättade han och jag är osäker eftersom det är helt nytt för mig. När jag frågade om vi kunde ta in en till kille i såfall så var det helt otänkbart. Efter mycket prat om det så kläcker han även att han vill att hans ex ska vara tjejen vi har trekant med. De har känt varandra jättelänge och det är henne han har barnen med. Jag undrar såklart varför han vill att det ska vara just henne vi har sex med och då menar han på att då kan vi bli vänner samtidigt och börja umgås och ha sex ibland. ( jag och hans ex har aldrig träffats förut) Enligt min kille ska hans ex vara med på detta. Jag är förvirrad och min kille tjatar om det här konstant. Vad ska jag göra och varför vill han att det ska vara just henne vi har sex med?

• Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex
  • AnnaSthlm
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-24 08:48:05 följande:

Ibland har han haft henne i luren när han kommer hem från jobbet och då har han satt på högtalare så vi pratar alla tre. Dom berättar om deras planer i deras liv och hon pratar om vad som händer i hennes liv, det låter väldigt vänskapligt när vi pratar. Hon är trevlig och frågar mig saker osv och därför känns det inte heller som dom gör nåt bakom min rygg! Jag har sagt att det känns konstigt med just henne men jag sa ja till trekant med någon okänd från början . Det var han som tyckte att hans ex då var perfekt för då kunde vi samtlidigt bli vänner och då skulle jag känna mig mer trygg än med någon okänd!

Du är grodan som simmat i vatten i en kastrull som sakta värms upp. Du vill inte riktigt ta in vad som håller på att ske. Sedan är du plötsligt kokt.
  • molly50
    Ibland har han haft henne i luren när han kommer hem från jobbet och då har han satt på högtalare så vi pratar alla tre. Dom berättar om deras planer i deras liv och hon pratar om vad som händer i hennes liv, det låter väldigt vänskapligt när vi pratar. Hon är trevlig och frågar mig saker osv och därför känns det inte heller som dom gör nåt bakom min rygg! Jag har sagt att det känns konstigt med just henne men jag sa ja till trekant med någon okänd från början . Det var han som tyckte att hans ex då var perfekt för då kunde vi samtlidigt bli vänner och då skulle jag känna mig mer trygg än med någon okänd!
    Att de är så vänskapliga kan ju också vara ett sätt att dölja att något annat pågår bakom din rygg.
    Att han är så angelägen om att ni ska ha trekant med just hans ex borde få dig att dra öronen åt dig.
    Om det vore någon av dina vänner som befann sig i din situation,vad hade du gett dem för råd? Stanna eller gå?
    Du måste försöka se på det här med andra ögon.
    Jag har själv varit i din situation och jag vet hur det kan sluta.
  • Anonym (Mollie)
    molly50 skrev 2019-04-24 08:59:29 följande:

Att de är så vänskapliga kan ju också vara ett sätt att dölja att något annat pågår bakom din rygg.

Att han är så angelägen om att ni ska ha trekant med just hans ex borde få dig att dra öronen åt dig.

Om det vore någon av dina vänner som befann sig i din situation,vad hade du gett dem för råd? Stanna eller gå?

Du måste försöka se på det här med andra ögon.

Jag har själv varit i din situation och jag vet hur det kan sluta.

Hur kan det sluta menar du?
  • Anonym (-----------------)
    Och det här med ekonomin då, som jag skrev om. Du tänker inte på det, eller är orolig alls?

Sen är det en del som andra skriver om här som du inte svarar på alls, av nån anledning. Vet inte hur dina tankar går där som jag frågade om tidigare?

Har dina föräldrar gått in o styrt upp det åt dig förut o ordnat upp saker, eftersom du inte verkar bry dig så mycket? Förlitar sig på dom för dom ordnar ändå allt typ. För du verkar rätt obekymrad, eller om du bara inte förstår???

• Anonym (Mollie)
    Anonym (-----------------) skrev 2019-04-24 11:24:36 följande:

Har dina föräldrar gått in o styrt upp det åt dig förut o ordnat upp saker, eftersom du inte verkar bry dig så mycket? Förlitar sig på dom för dom ordnar ändå allt typ. För du verkar rätt obekymrad, eller om du bara inte förstår???

Mitt ex tjänade mycket pengar och skötte allt så jag är van att pengar är inte nåt problem! Jag tjänade också bra då men nu jobbar jag inte lika mycket.Har alltid haft pengar men nu är det lite kärvt. Jag har nog inte förstått läget tror jag.
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-24 11:31:26 följande:
    Mitt ex tjänade mycket pengar och skötte allt så jag är van att pengar är inte nåt problem! Jag tjänade också bra då men nu jobbar jag inte lika mycket.Har alltid haft pengar men nu är det lite kärvt. Jag har nog inte förstått läget tror jag.
    Nåja. Du verkar iaf inte bry dig om att den nuvarande killen skulle kunna ta lån i ditt namn eller för över dina pengar till sig själv osv. O vad som händer då. Som jag skrev om förut som du inte kommenterade?

Du kanske flyttade hemifrån direkt till exet  o inte vet hur man klarar sig själv, eller har nån diagnos vad vet jag. Det verkar som sagt som du varken förstår, bryr dig eller vill ta reda på mer o skiter i vad folk skriver här, o då kan jag inte göra mer. Lycka till
  • molly50
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-24 10:32:05 följande:
    Hur kan det sluta menar du?
    Mitt ex var sjukligt svartsjuk och avskydde mitt ex. Han såg mig krama mitt ex när jag mötte honom på stan en gång och det räckte för att få honom att tro att jag var otrogen.
    Han hade själv kontakt med sitt ex och var otrogen med henne.
    Men det var jag som blev anklagad för att vara otrogen och fick ta emot både slag och stryptag.
    Det var dessutom nära att jag miste kontakten med både mina vänner och familj då han trodde att jag var ute och var otrogen då jag umgicks med dem.
    Det slutade alltid med bråk.
    Jag fick under den perioden ett arv efter min pappa och farfar som båda hade gått bort och de pengarna lyckades han få mig att låna ut så han kunde köpa en ny bil.
    Hade jag inte skrivit på ett kontrakt med honom så hade jag nog aldrig fått se skymten av de pengarna igen.
    Men jag fick tillbaka dem igen.
    Han ville också utföra sexakter som jag inte var det minsta intresserad av.
    Snälla,låt dig inte luras av din pojkvän.
    När du beskriver hur han beter sig så är det som att läsa om mitt ex.
    Jag dumpade honom och det har jag aldrig ångrat.
  • Anonym (Mollie)
    molly50 skrev 2019-04-24 15:55:26 följande:

Mitt ex var sjukligt svartsjuk och avskydde mitt ex. Han såg mig krama mitt ex när jag mötte honom på stan en gång och det räckte för att få honom att tro att jag var otrogen.

Han hade själv kontakt med sitt ex och var otrogen med henne.

Men det var jag som blev anklagad för att vara otrogen och fick ta emot både slag och stryptag.

Det var dessutom nära att jag miste kontakten med både mina vänner och familj då han trodde att jag var ute och var otrogen då jag umgicks med dem.

Det slutade alltid med bråk.

Jag fick under den perioden ett arv efter min pappa och farfar som båda hade gått bort och de pengarna lyckades han få mig att låna ut så han kunde köpa en ny bil.

Hade jag inte skrivit på ett kontrakt med honom så hade jag nog aldrig fått se skymten av de pengarna igen.

Men jag fick tillbaka dem igen.

Han ville också utföra sexakter som jag inte var det minsta intresserad av.

Snälla,låt dig inte luras av din pojkvän.

När du beskriver hur han beter sig så är det som att läsa om mitt ex.

Jag dumpade honom och det har jag aldrig ångrat.

Men oj, mycket av det du skrev stämmer in på hur vi har det nu. Har inte berättat allt här heller! Han är väldigt svartsjuk, har alla lösenord till mina sociala medier och blir arg och sur om jag pratar med nån kille men det jag inte har berättat här är att jag var otrogen mot honom tidigt i vår relation och jag ljög om det länge men sen berättade jag och det känns som om han straffar mig nu pga det. När det gäller sexet så är det förnedringssex rakt igenom. Det känns som om jag är skyldigt honom att göra som han säger nu eftersom jag var otrogen mot honom.
  • molly50
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-24 16:15:18 följande:
    Men oj, mycket av det du skrev stämmer in på hur vi har det nu. Har inte berättat allt här heller! Han är väldigt svartsjuk, har alla lösenord till mina sociala medier och blir arg och sur om jag pratar med nån kille men det jag inte har berättat här är att jag var otrogen mot honom tidigt i vår relation och jag ljög om det länge men sen berättade jag och det känns som om han straffar mig nu pga det. När det gäller sexet så är det förnedringssex rakt igenom. Det känns som om jag är skyldigt honom att göra som han säger nu eftersom jag var otrogen mot honom.
    Du är inte skyldig honom någonting.
    Otrohet är inte ok. Men du var i alla fall ärlig och berättade det för honom.
    Om han har svårt att acceptera det så hade det varit ärligare av honom att göra slut än att behandla dig som han gör nu.
    Jag hoppas att det jag berättade har hjälpt dig litegrann med dina tankar.
Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex