• Poppius

Försenad utveckling 4 månader? Någon som känner igen sig?

Hej,

Min älskade son har precis blivit 4 månader (född 38+0) men jag har börjat bli lite orolig över hans utveckling.

Han ler mycket och gör mycket ljud. Ibland lite joller. Han har vaken blick och älskar sällskap. Han följer med blicken, men vänder sig inte alltid efter ljud. Han sträcker sig efter och kan greppa saker och hålla en stund. Han kan byta hand. Han älskar att hålla på med sina händer och stoppar dem ofta i munnen. Han kan ta tag i sina fötter.

Han kan ligga på mage och hålla upp huvudet i ca 5 min om han är motiverad.

MEN

Nacken är inte helt stabil, huvudet faller framåt efter en liten stund. Ryggen är långt i från rak. Han är inte i närheten av att sitta med stöd. Han visar inget intresse för att rulla.

Någon som känner igen sig? Vore skönt att höra!

• Svar på tråden Försenad utveckling 4 månader? Någon som känner igen sig?
  • Poppius

Tack för svaren!

Det är inga krav. Mer att jag är lite orolig av mig.

Mest orolig är jag väl över att nacken inte är stabil. Vi har övat en hel del. Huvudet är normalstort.

• Poppius

Min son kan sitta i matstol med kuddar runt men han sitter som en hösäck så har bara blivit att vi prövat kortare stunder. Håller upp huvudet ett tag men sedan faller det framåt.

Vi har magtränat en del men det är inte så populärt!

Var din dotter 5 månader när hon blev stabil i nacken Meriall? I så fall finns det ju fler...

Svar på tråden Försenad utveckling 4 månader? Någon som känner igen sig?