Flerbarnsföräldrar som fått barn tätt,behöver era tankar!
Jag har en son född februari 2018 och får nu en lillebror i juli 2019.
Kommer skilja ca 1 år och 4,5 månad mellan dom.
Tanken var att skola in storebror i augusti men dels fick vi inte plats där vi ville och dels blev vi tvungna att flytta i och med att vi blir en till i familjen.
Jag var föräldraledig tom februari 2019, så jobbar nu från mars - juni och pappan är föräldraledig mars-mitten av augusti.
Så hade vi planerat innan vi visste om den här graviditeten och ärligt talat har jag inte haft möjlighet att vara hemma längre med äldsta, det är för tungt pga foglossning och illamående osv så jag hade aldrig pallat ge honom en värdig vardag.
Det är tungt att jobba också men gör det nu så vi får ekonomin att gå ihop.
Sen blir vi hemma tillsammans från mitten av juni till mitten av augusti vilket känns riktigt bra :) Behövs nog mkt stöd i början med lillebror och då är det skönt att ha mer tid än de där 10 dagarna.
Nu blir det så att storebror kommer skolas in när han får plats på förskola dit vi flyttar, oklart när det blir men hoppas det inte blir alltför länge hemma ensam med två så små barn. Skulle vilja att han fick gå på förskola iaf 2-3 dagar i veckan några timmar så han fick miljöombyte och lite mer action än vad jag kan erbjuda..