• Irene122

BF februari 2020

Hej, jag vill gärna följas åt, plussade nu imorse med bf 10/2 om allt går som det ska :) grattis till alla!!!

• Irene122
    Issa90 skrev 2019-06-08 09:16:09 följande:

Grattis du med! Själv plussade jag i förrigår och bf 15 februari (4+1 idag) :D

Tack så mycket :D så himla roligt! Vilken spännande resa detta ska bli!
  • Irene122
    Issa90 skrev 2019-06-08 09:39:12 följande:

Verkligen! :D får se om det blir delar födelsedag för mina två :D haha

Ja tänk om det skulle hända, så himla häftigt!! :D

Har du/ni haft några symptom än så länge? Illamående eller liknande :). Själv har jag bara känt lite molvärk.
  • Irene122
    Issa90 skrev 2019-06-09 15:22:10 följande:

Enligt olika appar och bf uträkningar på webben så är det allt feån 12-15 februari, sonen är en dag tidig :D

Trötthet mest, lite molvärk mest, å ena bröstet gör ont! Haha vad har du för symptom?

Oj så spännande :D. Ja, det är nog mest lite molvärk. Har svårt att förstå att jag verkligen är gravid eftersom man inte märker något än :). Känner mig så nojig över hur jag ska undvika sommarens alla festligheter, vad ska man säga? Vill helst inte berätta för så många innan v 12.
  • Irene122
    idisslaren skrev 2019-06-30 03:09:57 följande:

Fanns det någon Facebook grupp förresten?

Känns som jag inte har några symtom just nu och det är lite oroande... Fler som mår lite aför bra?

Ja känner också precis samma, känns för bra för att vara sant. Har inga riktiga symptom, molvärken som jag hade i början har slutat. Det är väl bara att jag får kissa på nätterna. Huvva längtar tills vecka 12 och ultraljudet så får man bara veta vad som sker där inne.
  • Irene122
    Lulea123 skrev 2019-07-04 18:28:47 följande:

Hallå, hallå!

Är 36år och gravid för första gången. Senaste mensen var 10/5, ägglossning 21/5 och plussade 6/6.

Eftersom man räknar från senaste mensen så har jag och BM räknat att jag är i v7+6. Nu var jag på ett extra UL eftersom jag har haft små blödningar till och från under 1,5 veckor. Läkaren sade att det inte är ett pågående missfall men hon sade att embryot verkade vara i vecka 5+? (kommer inte ihåg vad hon sade). Nu ska jag göra UL om 14 dagar igen för att se om det växer. Så inte överväldigande bra eller dåliga nyheter. Så min fråga, kan det bara saknas 2v sådär? Kan det i så fall bero på att jag hade ägglossning den 21/5, att ägget kanske inte fastnade direkt efter det?

Vet inte om jag ska vara positiv eller om jag ska ställa in mig på abort ????

Med vårt första barn blev jag tillbakaflyttad två veckor vid rutinultraljudet, från v 19 till v 17, trodde jag visste när jag hade ägglossning men tydligen inte. Ut kom vårt friska barn som nu är 2år :). Hade helt enkelt inte den kollen på cykeln som jag trodde, hade nyss slutat med p-piller så den var troligen inte stabiliserad. Lycka till till er :)
  • Irene122
    Eklund12321 skrev 2019-07-20 22:34:12 följande:

Jag hänger gärna med i en grupp :D

Efter att jag gjort ultraljudet nästa vecka och om det visar sig att allt ser bra ut vill jag gärna också vara med i en Facebookgrupp, jag törs inte gå med i något innan jag varit på ultraljud och får se att lill*n förhoppningsvis har det bra <3
Svar på tråden BF februari 2020