• Sabien

BF februari 2020

Grattis alla fina!! 

Jag plussade i söndags och är i vecka 8 (7+0).
    Jag har BF 29 januari. Men jag är rätt säker på att det lär bli februari barn. Hoppas det är okej att jag är med ändå hehe;) 

Jag MÅSTE tipsa om appen preggers. Där jämför dem din bäbis med en frukt och jag var blåbär i v7 och nu inatt blev jag hallon. Jag blev såå glad. 

På tisdag ska jag på hälsoundersökning. Hoppas jag lyckas få vaginalt ultraljud. Vill bara höra att allt är okej. 

Mina symptom är mensvärk (sitter ständigt, irriterande som f*n), ömma bröst, konstig matlust, ständigt hungrig men illamående, TRÖTT SÅ TRÖTT, humöret är ju sisådär hehe och omotiverad. 

Jag är 21 år gammal och jag hade tyckt det var as kul om någon ville dela upplevelser eller liknande? 

• Sabien
    KarolinaH skrev 2019-06-13 10:40:57 följande:

Hej!

Jag plussade igår (onsdag 12/6), ett par dagar innan BIM och är nu i vecka 3+5 vilket ger ett BF runt den 20/2. Jag hade egentligen inte tänkt testa förrän efter att mensen var sen, men jag har varit superyr och illamående och haft en molande värk i magen, så misstanken om att jag var gravid fanns ju där. När jag såg pluset kunde jag knappt tro det! Det känns så overkligt just nu, jag har längtat efter att bli mamma i nästan hela mitt liv och att faktiskt nu vara på god väg dit känns helt sjukt!

Jag är frivilligt ensamstående och har blivit gravid genom privatinsemination, efter många års research och funderande fram och tillbaka. Just nu är jag superglad, nervös eftersom det är så himla tidigt, och, även fortsatt, yr och illamående :P 

Eftersom jag är ensam så har jag ingen att prata med. Jag vill inte berätta för någon än, då det är så hiiimla tidigt och risken för att det inte skulle bli något alltid finns där. Jag känner det som att jag håller på att bli knäpp! Graviditeten är det enda jag kan tänka på, svårt att fokusera på jobbet, svårt att sova på nätterna. Hur har ni andra det? Är det kanske lite lättare när man har någon att ventilera med, eller är ni lika obsessive som jag är? 

En annan fråga - är det någon som har ett bra tips på gravidapp? Jag har laddat ner PregLife som jag tycker är rätt bra, men kanske finns någon ännu bättre?

Åh ladda ner preggers!! och libero
  • Sabien
    t123 skrev 2019-06-13 16:54:42 följande:

Alla som vill vara med i hemliga och slutna Facebookgruppen kan skicka privat meddelande till mig så hjälper jag er att bli inbjudna :)

Vet ej hur man gör pm.. 
Svar på tråden BF februari 2020