• JSz

BF februari 2020

Hej! Roligt med en bf tråd! Plussade förra veckan och är enligt sista mens beräknad 12 februari. Väntar vårt andra barn nu! Dottern är född 14/2-18 så kanske blir ett syskon på samma dag håller tummarna för alla här i tråden och sk bli kul att följa allas resa!

• JSz

Ska på inskrivning på tisdag nästa vecka, och ska ha samma barnmorska som förra graviditeten sååå tryggt och skönt!

Däremot är jag intw lika glad över att vara gravid som sist, kanske vänder snart. Hoppas jag. Har börjat känna av foglossning redan nu i v 6 och kag fasar över det. Blev sjukskriven förra gången redan i v 16 för kunde knappt röra mig och vill inte ha det så igen. Defensivt inte såhär tidigt!... såg också fram så mycket över hösten på jobbet för trivs äntligen bra igen.. och har lite ångest över att berätta detta sen.. kommer va i v 14 när ja e tillbaka efter semestern igen.. om jag inte blivit sjukskriven tills dess(vilket ja inte vill, men svårt när man jobbar på förskola) :(. Hoppas verkligen de går över både min oro och känningarna

• JSz

Någon annan som är sjukt trött? Minns ej att jag var såhär trött förra graviditeten :p skulle kunna sova flera gånger om dagen.. sov 2 timmar efter lunch med 1 åringen.. kan ju också va att man är mer aktiv nu med barn redan hemma än förra gången :)

Annars kissnödig, illamående som kommer och går, ont i bäcken, och får konstiga smaker/lukter till och från

• JSz
    cutepoison skrev 2019-06-22 19:52:40 följande:

Ja jag är så trött också. Orkar verkligen inte mycket och det tar så mycket energi att försöka umgås med min 3 åring nu. Idag försökte jag att vi skulle leka gå och sova men det tyckte inte han!!

Haha;D förstår verkligen känslan. Känns som man skulle kunna gå och lägga sig och sova bara några timmar efter man vaknat på morgonen! Men skönt att veta att man inte är ensam om det :)
  • JSz
    schuufie skrev 2019-06-27 21:44:40 följande:

Hej allihop!

Jag väntar mitt andra barn och är i vecka 5+3, BF 23 februari. Har redan varit på MVC på grund av att jag hade svår foglossning under min förra graviditet och fick känningar av foglossning i vecka 5 nu. Känner mig rädd och ensam i den här graviditeten fast jag har en underbar sambo. Har inte så många kompisar med barn. Någon som vill starta en FBgrupp där vi kan stötta och peppa varandra? Jag vet själv inte hur man gör ????

Hej, stackare! Förstår verkligen oron... väntar också andra barnet och började också känna av foglossningen nu redan i vecka 5.... är i v 8 nu. Dottern föddes förra året och med henne blev jag sjukskriven i v 17 och de började i v 14. Minns att min kropp var rena helvetet så hemslt med foglossning.. :(
Svar på tråden BF februari 2020