Inlägg från: Barnlängtan31år |Visa alla inlägg
  • Barnlängtan31år

BF februari 2020

Hej på er!

Har äntligen efter två års försök blivit gravid för första gången! Gjort IVF och på första insättningen tog det sig! :) Rädslan för att gå miste om den lilla finns där konstant, men ska försöka njuta!

Är i vecka 5 (4+6 tror jag). BF runt den 19 feb om allt går som vi önskar! Ska till barnmorskemottagningen den 24 juni för hälsosamtal.

• Barnlängtan31år
    dreshna skrev 2019-06-07 05:15:08 följande:

Jag började blöda igår så jag antar jag kommer förlora den lille...har inte ont och inte sett några klumpar "än". Ska på VUL på måndag och får se hur allt verkar då. Men just nu känns det som detta kommer leda till missfall.

Hur gick det!?
  • Barnlängtan31år
    HoppasHoppas01 skrev 2019-06-18 22:53:25 följande:

Jag har haft en del blod som kommit ut, igår och idag. Ingen smärta eller så, men känns som att det kanske är kört :( Plussade i söndags. Aldrig varit gravid tidigare. Så sjukt dålig timing att detta skulle börja direkt efter positivt test, önskar nästan att jag inte vetat om det 

Usch, vad jobbigt! Hoppas blodet står för något annat!
  • Barnlängtan31år
    Flima skrev 2019-06-19 15:37:59 följande:

Jag plussade för en vecka sedan (ett par dagar innan beräknad mens) efter att min sambo halvt på skämt sa ?det kanske är gravidfinnar? om finnarna som plötsligt dykt upp, haha! Jag slutade mina mini-piller för ca 2 månader sedan och det här var första chansen att ha någon koll på när äl kunde tänkas ske så jag var inte alls inställd på att det skulle gå redan. Och eftersom jag inte var sen heller så kom det som en lite chock, men såklart en glad sådan :)

Har en del molvärk, vilket jag inte ens visste vad det var för en vecka sedan, och lite ömma bröst. Annars mår jag ungefär som vanligt! Är dock lite orolig att det ska bli ett mf då min syster har haft ett par och det känns för bra för att vara sant att det ska lyckas på första försöket... men det är bara att hålla modet uppe tänkte jag :)

Annars är mitt största problem hur jag ska lyckas undvika att folk listar ut det nu när semestern börjar och jag i vanliga fall inte är den som tackar nej till ett glas vin. Eftersom vi inte har försökt länge alls så kommer vissa säkert undra varför jag plötsligt inte dricker. Midsommar med hela släkten blir en spännande tillställning kan man lugnt säga!!

Ska bli kul att få hänga med på era resor :D

Grattis! :)

Nej, det känns så overkligt! Jag är också så orolig för missfall, men man får försöka tänka att ca 80% inte får missfall. Blev gravid på fösta IVF-försöket, så känner mig väldigt tacksam för det. Har dock kämpat och försökt gravid i två år innan dess! Jag känner av växtvärk och ömma bröst samt kissar typ hela tiden :) Det jobbiga är att jag varje toabesök är så rädd för blod... Men men, kanske kommer över det!

Vi håller tummarna för oss här inne!!
  • Barnlängtan31år

Känner inte heller något illamående. Är i vecka 5+3. Har aldrig varit gravid förut, så vet inte riktgt hur det ska vara, men har förstått att det aldrig är lika :) Ska på VUL den 5 juli. Så nervös!! Är som så många av er andra väldigt orolig för missfall. Vet inte riktigt hur man ska hantera oron. Är väl bara att stå ut :)

Mina symtom är ömma bröst, ibland växtvärk och ständigt kissnödig.

Hur många gravtest har ni tagit? Jag har tagit hur många som helst känns det som :) Vill se strecken bli starkare. Funderar på att ta ett CB digital för att få se ett gravid 3+, men är lite nervös för att det inte ska visa det. Kanske är bättre att skippa det!

Håller tummarna för oss alla och stort grattis till oss att vi kommit så långt som vi gjort :)

• Barnlängtan31år
    Carrie123 skrev 2019-06-21 14:05:36 följande:

Jag trodde jag skulle kanna mindre oro efter mitt UL igar, men njae hahah! Det var helt galet att det ar en liten larv i mig med ett tickande hjarta. Hoppas du kanner mindre oro efter ditt UL. Jag gjorde ett privat for att se om "det var pa riktigt" och om jag var i ungefar samma vecka som jag trodde (var en dag mindre haha sa ar 6+4 idag). Vi ska beratta for min bror idag da de kommer pa besok i helgen. 

Jag tog 4 gravidtest pa samma dag haha! Forst ett (sticka) som gav ett svagt streck, men jag hade inte hallt ut kisset sa tog ett test fran apoteket och det blev ocksa ett svagt, men tydligt plus. Dock inte morgonkiss. Sen ville min man dubbelkolla sa det verkligen var ratt sa vi testade pa kvallen och da det var ett 2 pack (ett men vecka) sa tog vi bada haha. Tror du kommer ma battre av att skippa ett till test for det kommer nog inte paverka dig varken positivt eller negativt. Jag tog ett (hade en sticka kvar) efter nagra dagar for jag fortfarande inte kunde tro det och det var starkt plus haha! 

Jag ar extremt hungrig och maste ata ofta. Trott, bli anfadd superlatt, lite stickningar/molvark ibland och sen har jag haft omma brost men det ar inte sa farligt langre. Kommer och gar sa imorn kanske de ar valdigt omma igen. Tarmarna jobbar inte som vanligt heller och humoret ar sadar ibland:) Har bara matt illa en halvdag hit och dit vilket ar ganska skont, men kan inte dricka kaffe langre vilker ar skumt. Kunde fa i mig latte eller islatte innan, men kan inte ens tanka pa att dricka det heller

Wow, grattis till den lilla larven <3!!

Haha, kan tänka mig att oron blir lvar trots VUL. Denna oro alltså.. blir tokig på den!

Jag tog faktiskt ett test ändå... Kan inte hålla mig :) Det visade dock 2-3. Känns sådär.. :/ Dock tog jag testet typ en timme efter jag kissat och sen är jag inte helt hundra på om jag är på 5+3. Så hoppas det bara var lite för tidigt! Tog ett vanligt gravtest som var starkt iaf. Usch, veckoindikatorstest borde inte få finnas (känner jag just nu, haha)! Tycker dock att mina bröst inte ömmar så mycket idag, vilket också gör mig orolig. Men men, vet ju att symtom kan komma o gå.

Ska på VUL om två veckor (v.7+3). Känns som en evighet, men får hoppas och tro på det bästa!

Stort lycka till!! Och försök släppa oron med tanke på din fina larv :) Kommer dock verkligen inte från rätt person, haha!
  • Barnlängtan31år
    Carrie123 skrev 2019-06-21 16:25:51 följande:

Det ar ju sa svart med hormonnivan med sa som du sager kan det ju vara att testet fick for lite och att det precis var pa gransen. Det kommer nog ga bra ska du se! 

Mina brost kan omma massor pa kvallen och inget pa dagen och igar och idag fram till nu var de mer eller mindre inte alls omma, men har ju andra symptom och det har du kanske med? Typ trotthet, hunger eller liknande?

Ja, hoppas att det bara var lite fel tid för testet. Har läst andra på familjeliv som fått så men ändå gick bra för. Så hoppas verkligen på det!!

Ja, jag är kissnödig hela tiden och möjligtvis lite tröttare. Annars är det nog brösten och växtvärk som kommer och går... Just nu inte mycket känningar alls. Men får försöka slappna av. Symtomen kan ju komma och gå :)
  • Barnlängtan31år
    Stenbock7 skrev 2019-06-21 18:29:40 följande:

Hej tjejer! Plussade 31 maj, väntar andra barnet i februari :D Vill gärna följas åt :)

Grattis! :)
  • Barnlängtan31år
    jtothee skrev 2019-06-23 12:28:58 följande:

Edit till mitt tidigare inlägg; du ska nog inte testa ett nytt digitalt riktigt ännu, man kan ju flyttas bak en hel vecka vid VUL så förlita dig inte på att du är så långt gången som du tror :) jag flyttades istället fram nästan en vecka med min son så det kan ju som sagt skilja sig en del när man testar med digitalt med på grund av våra olika hormonnivåer och när man faktiskt blev gravid :)

Tog ett digital till på natten, och då visade det 3+ :) Blir ju orolig för allt! Jag vet faktiskt när mitt ägg befruktades då jag gjorde ett FET :) Insättning av en fryst blastocyst (5-dagars befruktat ägg). Dock vet man ju inte exakt när det fäste, men brukar vara inom ett dygn efter man satt in ägget.

Nu ska jag hålla mig från att ta fler test, hehe! Men har så svårt att tro att jag äntligen är gravid. Har försökt i två år utan ett enda plus. Så det är kul att se de där strecken som kommer fram :) Men som sagt, ska sluta nu. Det bara stressar!
  • Barnlängtan31år
    Delinda skrev 2019-06-27 20:51:19 följande:

Hej,

Har BF 25e feb. Är idag på 5+1. Tog dock digitalt clearblue med veckoindikator i morse som visade 2-3 trots att jag bör ligga på 3+ nu.. hur orolig bör man bli?

Det behöver inte alls vara någon fara! Jag tog ett på 5+2 och fick 2-3. Tog ett sedan dagen efter, 5+3 och då fick jag 3+ :)
  • Barnlängtan31år
    Delinda skrev 2019-06-28 06:48:51 följande:

Grattis! Hoppas verkligen det samma sker för mig. Vad som oroar mig är att jag öppnat de digitala testen och tycker inte att remsorna i blivit starkare.

Ska på tidigt VUL idag så får hoppas det ser bra ut då.

Tack:)

Jag läste så himla mycket om CB när jag bara fick 2-3 och då skrev flera att man inte kan gå på styrkan på strecken. Men förstår verkligen din oro! Men som sagt, det behöver inte ALLS vara någon fara!

Stort lycka till idag!!!
  • Barnlängtan31år
    LindaV1985 skrev 2019-07-18 19:28:52 följande:

Heeeej, idag hade vi äntligen tid för ett tidigt ul. Allt såg jätte bra ut, det lilla hjärtat pickade på som det skulle och den lilla rörde på sig :) Så mysigt!

IDAG är det första gången jag verkligen Tar till mig den här graviditeten.. har inte riktigt riktigt Vågat då man inte vet om det liksom är något där inne i magen, eller om hjärtat ens dunkar. Men det har jag fått bevis på nu. Så otroligt skönt! Sen blev jag fram flyttad ett par dagar, från 8+6 till 9+1 (enligt bm) och 9+3 (enligt bm som gjorde ultraljudet!) Så himla spännande!!!

Har fått tid för KUB också, det ser jag nog fram emot mest. :) Då ska vi få ett datum också som den lilla blir beräknad. Har någon mer gjort något ultraljud och fått någon bild? Jag fick två. Helt ofattbart att denna lilla ärta ligger i min mage just nu <3

Åh, stort grattis!

Gjorde också VUL idag :) Vecka 9+1. Så fantastiskt att få se minibebisen röra på sig! Känns så overkligt! Det är vårt andra VUL, gjorde ett i vecka 7 också. Så det var stor skillnad i storlek! Nu kanske man kan våga tro på att det kommer bli något på riktigt! :)
  • Barnlängtan31år

Jag är också kvar :)

Är i vecka 13 (12+2). Ska inte göra KUB, men ett ultraljud den 23 augusti. Längtar och hoppas så att allt ska se bra ut!

• Barnlängtan31år
    Arvidson skrev 2019-08-11 16:24:52 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Gravid, första barnet. Ska på ul/KUB på tisdag - orolig för att det inte är någon bebis där inne eller att hjärtat inte slår.

Har inte berättat för familj och vänner än. Har varit jobbiga veckor sen midsommar då jag plussade :)

Hur många här har gjort ul?

Jag har gjort två VUL redan. Är i vecka 12+4 nu. Gjorde ett mycket tidigt i vecka 7 och sen ett i vecka 10. Detta då vi genomgått IVF och har upplevt en del oro. Väntar på UL som är om två veckor! Är också orolig trots att jag sett hjärtat slå två gånger. Ska inte göra något KUB-test.

Stort lycka till! :) Det är ju väldigt sällan man inte ser något hjärta på UL när man kommit så långt som du gjort!
Svar på tråden BF februari 2020