Lulea123 skrev 2019-07-08 15:08:00 följande:
@Irene122:
Har blött ordentligt, med klumpar och ordentliga kramper hela helgen. Det har varit sängläge som gällt.
Var nu till gynjouren idag och en läkare genomförde ultraljud. Han visade skärmen och förklarade att han bara kunde se en skrumpen hinnsäck och inget foster. Han skrev ut cytotec, eftersom min blödning redan var igång skulle jag bara ta oralt 2st när jag kom hem och 2st till kvällen.
Nu hemma börjar tankarna snurra, enligt förra läkaren såg det ok ut. Förutom att det diffade 2veckor mot mensen (Stämde dock bra mot ÄL). Hon kunde se hinnsäck som motsvarade 5+6 veckor och ett svagt eko på 2mm (vilket ska stämma enligt tabell). Eftersom det var så tidigt kunde hon inte se några hjärtslag. Vi skulle boka tid för uppföljning 10-14 dagar senare.
Tänk om det är fel diagnos på VUL idag? De ska väl eg genomföra 2st VUL/UL för att bekräfta missfall innan Cytotec? Har ju läst några trådar där man haft samma symptom som jag och det ändå visat sig att de var gravida...
Vad tråkigt att du har börjat blöda. Om du blöder mycket med klumpar och kramper och läkaren kunde inte se något foster idag, låter det som ett missfall. Tyvärr. Om ni kunde se fostret förra veckan och graviditeten hade varit normal så hade läkaren kunnat hitta fostret även idag och den skulle ha vuxit. Sedan räknar man graviditeten alltid från senaste mens, inte från äl. Men jag fick min senaste missfall i mars och blev gravid igen i maj så det kan gå fort! Lycka till!