möjligt skrev 2019-06-09 23:32:27 följande:
Du missar min poäng. När du skriver att du baserar din moraliska ståndpunkt endast på vetenskapliga fakta så får du det att låta som en universal moral baserad på vetenskaplig fakta. Men du kan lika väl ha en person som säger exakt samma, jag baserar min moral endast på vetenskapliga fakta, men vars moral dömmer ut abort efter att fostrets hjärta börjat slå. Det blir också ett moraliskt ställningstagande 100% baserat på vetenskap.
Är det fler saker du skall tillskriva mig som jag aldrig sagt eller skrivit?
Hur var det nu?
Det ena utesluter inte det andra. Så var det du skrev eller hur?
Tolka mina inlägg efter den mallen "Det ena utesluter (/inkluderar) inte det andra" i fortsättningen.
För det börja bli direkt tröttsamt att få saker tillskrivna som man aldrig sagt eller skrivit.
möjligt skrev 2019-06-09 23:23:01 följande:
Jag är inte korkad och jag har hyfsad kännedom om den vetenskapliga faktan. Du antyder att din moral är överlägsen för att den baserar sig på vetenskaplig fakta. Men eftersom du i den vetenskapliga faktan verkar tycka det är en självklarhet(!) att följa 22+0 så ifrågasätter jag din känsla för vad som är svartvitt. Tom läkarkåren verkar ställa sig tvivlande till den exakta gränsen i artikeln jag länkade tidigare. Så jo, tycker du det är en självklar gräns så anser jag att det är rimligt att I inlägget utveckla kring svartvitt tänkande.
Tja med tanke på vad du skrev som svar på det i inlägg #141 så var man ju tvungen att upprepa sig en gång till till dig och påtala för dig vad man faktisk hade skrivit.. Och att din fråga var direkt felplacerad mot det jag hade skrivit i inlägg #141.
Nej klart att du inte är korkad. Vad får du det ifrån?
Det är inget jag sagt eller påstått indirekt eller direkt heller att du skulle vara. Så varför var det helt plötsligt så viktigt för dig att brista och säga att du inte skulle vara korkad?
Här har du lite snabb fakta. Jag har aldrig trott att du är korkad.
möjligt skrev 2019-06-09 23:23:01 följande:
Och jo det finns barn som överlevt så tidigt, flickan i vetenskaps artikeln är nu en till synes helt normal 4åring på förskolan utan bestående men. Och att du sen väljer att blanda ihop detta med livsduglighet med men för barnet förstår jag inte? Kan du motivera det? Det finns barn födda i v22, v23, v24 med bestående men. Det är verkligen inte okänt är ju tidigare desto högre risk för sådana konsekvenser. Gills då inte de som överlevt i v 22 som fått men?
Läser du bara två meningar ut varje stycke? Alternativt läser hela stycket och väljer enbart det två första meningarna att svara på och ignorera resten vad man skrivit?
Jag skrev detta, jag citera mig själv läs hela stycket (stycket är då från inlägg #152).
"Då den amerikanska artikeln är från 2017 så vet man ännu inte långtidseffekterna av detta., 2år är inte lång tid. Många "men" kan komma senare än så i livet och kanske inte alltid upptäcks förens barnet är i tonåren."
(slut citat)
Jag skrev då att artikeln var från 2017 och ja jag RÅKADE skriva fel ålder på flickan för hon är ju 4år. Jag skrev och påtalade om lånetids effekterna. Fyra år är inte lång tid.
Men innan jag går vidare så skall jag påtala för dig följande.
"Tillsynes frisk" och "att vara helt frisk", är en signifikant skillnad.
Notera varför jag inte lägger stor vikt vid den amerikanska artikeln.
Jag skrev ju en kort förklaring till det,
Jag skrev detta: "
Många "men" kan komma senare än så i livet och kanske inte alltid upptäcks förena barnet är i tonåren."
Flickan har ju många år kvar innan hon blir vuxen. Och så länge man har bara "tillsynes frisk" att gå på, och flickan är bara 4år, så har man inte fått fram "alla fakta ännu" kring detta lite unika fall, och vilka effekter det kan få ännu.
P.S
Du har tillskrivit mig så mycket åsikter och utlåtande jag aldrig har haft, aldrig skrivit, och kryddat samtidigt på med med (ett helt felplacerat) "Det ena utesluter inte det andra", till mig.
Jag har till och med kunna motbevisa dig med mina egna texter, att du har tillskrivit mig utlåtanden och åsikter jag aldrig haft. Trist och jobbigt.
När du är beredd på att kräva av dig själv leva som du lär ut, d.v.s att du kräver av dig själv att lever efter mallen "Det ena utesluter inte det andra", när du läser och tolkar andras inlägg ,så blir det nog vettigare ordväxling.