Inlägg från: Fenugreek |Visa alla inlägg
  • Fenugreek

feber strax under 38 farligt?

Jag hade feber under min första trimester,v 10 om jag inte minns fel. Mitt barn fick en fosteskada,ingen allvarlig men ändå en som bevisats berodde på min feber. Visserligen hade jag 40 graders feber som paracetamol inte tog ner alls så fick tillslut lägga mig i ett kallt bad och då hjälpte det. Min obstetriker(bor i USA) sa att man absolut ska behandla feber hos mamman under graviditet så ta du alvedon utan oro.

• Fenugreek
    Kakaoflickan skrev 2019-06-08 18:38:45 följande:

vad fick ditt barn för fosterskador och hur upptäcktes det, före eller efter förlossningen? 

Mitt barn fick vad som kallas en Bifid uvula dvs gomspenen som hänger längs bak i halsen är lite bredare vilket även leder till att muskulaturen i gommen är lite nedsatt när de är bebisar så att de ofta kräks genom näsan plus att de väldigt lätt får öroninflammationer. Han är nu Nysa fyllda två år har som enda symptom att han fortfarande lätt får öroninflammationer men har nu inte kräkningarna längre.

Fick veta av min ob/gyn veta att detta är resultatet av min höga feber under den känsliga utvecklingen under den delen av fosterstadiet.
  • Fenugreek
    Kakaoflickan skrev 2019-06-08 19:39:18 följande:

Hur kommer det påverka honom när han blir äldre? 

Min feber, om man nu ska räkna feber är under 38 grader och varit så i ett dygn nu. 

Ikväll hade jag bara 37.3 och det skulle ju kunna vara tom min normala temp. 

Det kommer inte påverka honom när han är äldre och eg påverkar det honom inte så mkt nu heller eg,bara de relativt ofta återkommande örinflammationerna men även de har blivit färre än när han var bebis. Han var nära på att få rör i öronen som bebis men det blev battre och är inte längre ett lika stort stort problem. Han kommer växa ifrån det.

Jag hade som sagt 40 graders feber i 2 dagar som var svår att få ner så din temp på 37.8 är säkert inget att oroa sig för:)
  • Fenugreek
    modsey skrev 2019-06-08 20:38:14 följande:

Hur menar du att det är bevisat att det berodde på febern?

För att min läkare visade mig studier som gjorts på detta.
Svar på tråden feber strax under 38 farligt?