Min fru äter för dyrt!
Jag tjänar mellan 35000-40000 / efter skatt
Hon har ut 18.700
Vi delar allt 50/50, som man ska göra.
Jag tjänar mellan 35000-40000 / efter skatt
Hon har ut 18.700
Vi delar allt 50/50, som man ska göra.
Jag ska få vila efter jobbet och få lugn och ro! Hon förstår inte för hon kan gå hemma halva dagarna och pyssla med vad hon vill. jag har inget annat val än att jobba. Och ja, jag förstår att enligt lag måste jag betala mer på maten men han hon då inte anpassa sig? Sen är det lite överdrivet det där med att hon inte kan tillfriskna, tror jag ärligt. "Utbränd" är lite av en slaskdiagnos som alla får om de gråter hos läkaren.
Fast ärligt vem tar sig an en sjukskriven lågavlönad "hemmafru"... hon är nog den som ska vara glad att hon har mig,
jag köper mer mat, jag köper mer av sakerna till hemmet. Det är fasta räkningar vi delar 50/50 på.
kanske jag vill unna mig något istället för att betala för kaffe och mediciner?
Nej det gör hon inte, hon ska först bidra till hushållskassan.
Vadå vad vi har för utgifter? Det är inte det det handlar om
jag lägger väldigt mycket pengar på matkostnader och jag tycker inte jag ska behöva det då jag har en fru som ändå går hemma halva dagarna och inte gör något. Det är poängen här. Om hon vill ha kaffe får hon köpa det och betala det själv.
den är flyttad dit jag la den i ekonomi. Jag skapade tråden för att vi haft denna konflikt länge att hon lyxkonsumerar ekologiskt och inte kan tänka att hon ska köpa det billigaste när hon är den som bidrar minst och jag är den som täcker upp.