Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Antisemitismen inom vänstern, varför?

nattuw skrev 2023-09-10 22:52:23 följande:
    Om man tittar närmare Familjelivs forum så ser man att de som är totalt fixerade vid SD är Familjelivs socialdemokrater. Det är inte utan att man undrar om de får betalt varje gång de lyckas nämna SD.
    Ja man blir lite less över de ensidiga argumenten.

Tråd om Antisemitism inom Vänstern - SD, SD. Tråd om Covid 19 - SD, SD. Tråd om koranbränningar - SD, SD. Tråd om Liberalerna - SD, SD. Tråd om nya regeringen - SD, SD. Tråd om Public Services - SD, SD. Osv, osv. 

I trådar som handlar om SD är jag gärna med och skriver något negativt om SD, men herregud, denna fixering vid SD är orimlig. Det börjar likna nazisternas fixering om judarna, överallt där man ser något korrupt, uselt, girigt etc är det en jude bakom det hela. 
  • FuckGoggleAskMe
    nihka skrev 2023-09-13 22:31:29 följande:
    Det var angiveriet som stod i fokus. Adressen där Anne Frank och hennes familj  gömde sig olagligt angavs till myndigheterna. Personen som angav var en judisk man.

Är det så vi vill ha det i Sverige?
    Vilken osmaklig jämförelse, människor som olagligt uppehåller sig i Sverige, riskerar inte att bli skickade till gaskammare. Du kan inte jämföra judarnas situation i Holland under kriget med de som nu uppehåller sig olagligt i Sverige. Vanligtvis har de som uppehåller sig olagligt i Sverige ingen anledning till att få asyl, de kan återvända till sina länder utan problem. 

Det finns väldigt många teorier om vem som angav Anne Franks gömställe, en av dessa går ut på att det var en judisk man, men ingen vet ännu vem det var som rapporterade dem. Det finns många andra teorier. 

Är det så vi vill ha det i Sverige, ett antal människor utan skyddsbehov får bo i Sverige utan anledning? 
  • FuckGoggleAskMe
    nihka skrev 2023-09-14 01:58:23 följande:
    Du har absolut ingen aning om vad människor som håller sig gömda riskerar. Noll.

Det är ingen som har jämfört med judarnas situation i Holland under kriget utan man tar fasta på hur unket ett angiverisystem är.

Är det så vi vill ha det i Sverige att barn till gömda får avstå från vård av rädsla att bli angivna? Är det så vi vill ha det i Sverige att vårdpersonal ska tvingas agera stasi när de ska fokusera på att hjälpa sjuka människor och rädda liv?
    Nähä, så judarna i Holland användes bara som ett exempel på angiverisystemet? Så lät det inte direkt när MPmänniskan pratade. Och varför drar du upp att den som angav Anne Frank var jude, när det inte ens stämmer? Eller rättare sagt, det är en obekräftad teori bland många. Hur är det relevant om man endast vill belysa angiverisystemet?

Varför tar ingen upp exemplet med angiveri under kulturrevolutionen i Kina i stället? Där uppmuntrades tex barn att ange sina föräldrar, när de sa något negativt om Mao. 

Du har nog inte heller någon aning om vad människor som gömmer sig riskerar, du känner inte alla.

Jag är väldigt tveksam till att de inom vården ska rapportera folk, men Sverige ska väl spendera resurser på de med verkligt skyddsbehov i stället för människor som bara vill få en bättre ekonomisk situation. Tror inte att vårdens personal är rätt väg att gå, men förstår tanken bakom.
  • FuckGoggleAskMe
    nihka skrev 2023-10-22 23:28:33 följande:
    I den här undersökningen får människors fördomar och subjektiva föreställningar om vem andra är och styra vem som ligger bakom vad de betraktar som antisemitism.

Jag har blivit kallad antisemit av beskyddare av förintelseförnekare för att jag anser att en stat inte ska ska bygga sin identitet på att försöka utrota alla andra grupper utan man får leva jämte varandra. Dessutom har jag kallats extremvänsterfeminist fast jag inte ens är feminist av samma hjärntrust för att jag inte hatar vänstern. Ser dem bara som oppositionen. 

Inte en siffra rätt med andra ord vilket skulle ge ett väldigt missvisande  "undersökningsresultat".
    Du tror alltså att Israel försöker att utrota alla andra grupper? Ja, då kan man räkna med att bli kallad antisemit. 
  • FuckGoggleAskMe
    Rataxes skrev 2023-10-24 11:19:02 följande:
    doku.nu/2023/10/24/hamaspropaganda-och-terrorismforsvar-i-abfs-lokaler/

Bakom stängda dörrar i ABF:s lokaler läggs mediestrategier upp för hur Palestinaföreningar ska slippa ta avstånd från Hamas vid möten med journalister. Där hävdas också att Israel inte har någon civilbefolkning, att de israeliska ungdomar som mördades under en musikfestival egentligen var militär som firade en ny bosättning och att israeliska barn vill döda araber och muslimer.
    Hjälp!
    Stämmer det också som jag tycker mig ha förstått - V-ledaren fördömde Hamas raid, och vissa inom V håller inte med? Har det verkligen gått så långt?
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2023-11-08 15:04:12 följande:
    Inga mer halmstrån för dig att greppa, för detta börjar bli parodi.

Vad hände med sakligheten och faktan?

Hur vore det om du bemötte innehållet i inläggen i stället för att komma med menlösa floskler? 

• FuckGoggleAskMe

Jaha, en fd socialdemokratisk politisk sekreterare som driver en antisemistisk webbsida. Fördomarna mot judar haglar. 

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/antisemitism-och-hat-i-forumet-pink-room/
    Roba Kadhem har fram till nyligen arbetat som kommunikatör på kulturförvaltningen i Malmö med projektet 
    ?Öppna Malmö?, vars mål är att ?alla i Malmö ska kunna vara stolta över sin bakgrund och identitet ? och leva i staden som jämlikar?. Tidigare har hon hörts i P3:s ?Din gata? och jobbat som digital producent och politisk sekreterare för Socialdemokraterna i Malmö.

• FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2024-01-30 16:25:21 följande:

Är det därför det trillar ur nazister och antisematister i SD och när de skakar trädet.
    Undrar hur det gick ihop, och sen befordrar dom också.

En intressant sak, det är att Jamal har inte påvisat att gjort ett enda fel mer än sitta och stå jämte andra personer som är mer tveksamma.
    Och här kan vi ta jimbo som poserar med nassar, men det verkar inte störa dig alls.

Så vad beror det fromleriet på?

Tell me who your friends are, and I will tell you who you are.

Mer tveksamma? Ja det är väl det minsta man kan säga om att finansiera Hamas
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2024-01-31 13:51:43 följande:
    Var har du bevisen Jamal gjort det?
    Vad menar du? Jag skrev inget om vad Jamal har gjort. Hans polare har gett financiellt stöd till Hamas däremot. 
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?