Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Flash Gordon skrev 2021-07-21 00:51:23 följande:

Det är som att de dras till det på något sätt.

Samma fall men med vinkeln SSU och Socialdemokraterna

.
    Israel är "mänsklig cancer" skriver han anonymt på internet. Avslöjas när han blir offentlig person och byter till sitt riktiga namn på kontot men glömmer att radera historiken.

SSU delar ut pris till honom som "antirasistisk brobyggare". De vet vid tillfället säkert inte om hans antisemitiska inlägg - men de har bara en magisk förmåga att ständigt hamna i alla dessa antisemitiska situationer.

ssu.se/nyheter/2020-ars-vinnare/

Du "glömde" nämna att han också skrev i samma twitterinlägg 2014 att även ISIS, Hamas och Putin är mänsklig cancer. Mycket du glömmer...

Jag kan hålla med. Samma skrot och korn finns på båda sidor i Israel-Palestina"konflikten". 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-08-03 11:07:04 följande:

Ja, varför ... ?

Men SS(U) fortsätter i alla traditionen. Ännu en "Israelkritiker" som ny förbundsordförande.

Det ga?r inte att bortse fra?n att Israels ockupation av palestinska omra?den, etniska rensning i o?stra Jerusalem och inhumana behandling av palestinier a?r den sto?rsta anledningen till varfo?r konflikten fortga?r.

www.facebook.com/story.php&id=1506812221

Annars skulle man kunna tänka sig att den största anledningen till "varför konflikten fortgår" är för att sådana som Hamas och Fatah vill utplåna Israel, men men ...

Ja, Herregud. VARFÖR skulle någon tro att en ockupationsmakt som Israel skulle ha något som helst att göra med konflikten med dem de ockuperar
  • nihka
    Tom Araya skrev 2021-08-05 05:30:20 följande:
    Berätta gärna om hur religiösa grupper är undantagna från medborgerliga rättigheter i Sverige.
    Det handlade om Israel.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-23 07:21:34 följande:

ledarsidorna.se/2021/09/sverige-bojkottar-durban-iv-statsministern-motarbetas-av-det-egna-partiet/

Läste att Sverige också bojkottar Durban,

Kudos

Det är ett smått litet under att det ändå framgick av den extremt färgade sidan du har läst på att Sverige mot samma sidas tidigare spekulerande i motsatsen bojkottar konferensen. Och statsministern motarbetas inte av det egna partiet.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-22 07:33:14 följande:
    Man vill nog inte stöta sig med de antisemitiska diktaturerna.
    Inget du skriver är underbyggt. Bara en massa antikänslor som du går på när du diktar ihop "fakta". Och sedan när det inte är som du inbillar dig blir du förvånad och ibland till och med nästan positiv. Ett storm i ditt privata lilla vattenglas.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-09-23 08:52:13 följande:
    Spännande. Stefan vill tvätta sitt renommé nu när han väl ska sluta.

Jo, ryktet gick igår att Sverige vänt på tröskeln till konferensrummet men att man inte ville basunera ut för att inte stöta sig med "samarbetspartners". Det är alltså på en direkt fråga till UD:s presstjänst från Ledarsidorna som UD bekräftar att Sverige till slut valde att inte delta. Jag har inte sett detta i andra medier trots att det rimligen borde vara en hyfsat stor nyhet.

Med den nu formella inställningen från (den avgående) statsministern borde rimligen nästa fråga för Socialdemokraterna vara att kasta ut Tro & Solidaritet ur Partiet. Om man nu ska vara konsekventa i sitt påstådda motstånd mot antisemitism. 

Och att Sverige har ratificerat IHRA:s definition av antisemitism gör det svårare för antisemiter att gömma sig bakom ord som : "israelkritik" och "antisionism".
    "Ryktet"? Hahaha. Annars var det så att Sverige fattade ett beslut om att inte delta. Vad du inbillar dig om det är förstås både irrelevant och ointressant.

Israelkritik existerar förstås inte. Vad i all världen skulle en sådan kunna bestå av? Inget som ens liknar politik får heta något annat än antisemitism. Kan du komma på NÅGOT som man kan kritisera Israel för utan att det skulle kallas antisemitism? Det skulle väl möjligen kunna vara att man anklagar Israel för att inte ha tillräckligt stränga kriterier för vad man kallar antisemitism.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-23 08:55:50 följande:
    Att S skulle bryta med ?tro och solidaritet? är nog att hoppas på underverk. Alltför många högt uppsatta socialdemokrater är aktiva i den antisemitiska klubben för inbördes beundran.

Men man får vara glad för det lilla?
    Jag håller med dig om att grupperingar som bygger på religion har lättare att flippa ur. Det finns ju hela länder som vittnar om detta.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-09-23 11:56:44 följande:

Sverige är alltså inte med bland de länder som fram till igår kväll offentliggjort att de bojkottat mötet och nu är ju mötet passerat.

Så det förblir nog en "hemlighet" att Sverige ändå bojkottade mötet.

Man undrar: varför?

www.jpost.com/international/31-countries-to-boycott-anti-israel-durban-iv-conference-today-fm-679966&utm_medium=share

Ja, jävlar. Superhemligt. Hahahaha!

Nu ska Sverige gå ut med en lista på allt vi inte gör. Det är förstås helt gratis eller något du anser att våra skattepengar ska gå till?
    Flash Gordon skrev 2021-09-23 11:59:03 följande:

Samtidigt kan man också undra om det verkligen är den här typen av aktiviteter våra skattepengar ska gå till.

Durban IV betalas av FN som vi år 2019 skänkte 17,7 miljarder till.

• nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-23 08:48:43 följande:
    Flash G. skrev väl sitt inlägg innan det var klart att Sverige inte skulle delta?

Att Reinfeldt valde att delta i denna orgie i antisemitism är en skam för M och alliansregeringen.

Att Ann Linde och Yair Lapid samtalar på ministernivå visar på hopp att Margot Wallströms katastrofala politik kanske går mot sitt slut?
    Ja, hen utgick från att Sverige skulle vara med innan hen hade tagit reda på om Sverige skulle vara med eller inte. Uttalar sig i vanlig ordning utan något på fötterna. 18 länder drog sig ut de sista 2 dagarna, men Sveriges regering är förstås jätteboven som aldrig kan göra rätt i hens ögon. Aldrig. Någonsin. Ever.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-09-24 05:05:23 följande:

Vänstern och antisemitism är ju inte endart ett svenskt fenomen.

Här gråter Demokraten Alexandra Octavio Cruz när USA:S representanthus röstar FÖR att ge stöd till Israel för att återuppbygga deras missilförsvar Iron Dome med siffrorna 420 mot 9.

www.foxnews.com/politics/alexandria-ocasio-cortez-emotional-israel-iron-dome-vote

AOC, som hon kallas, ändrade i sista stund sin röst från "Nej" till "Närvarande". Efter det börjar hon gråta och får tröstas av en kollega.

Så hårt slag var det för henne att Israel får hjälp att försvara sig mot Hamas raketanfall.

Iron Dome var det system som stoppade tusentals raketer från Gaza under Hamas senaste attack för några månader sedan. Nu handlade det om att återuppbygga systemets kapacitet - att "köpa in nya raketer".

Bland de som röstade "Nej" fanns Demokrater som tidigare öppet spridit antisemitism, som Ilhan Omar och Rashida Tlaib.

Alla långt ut till vänster i politiken. 

Varför ska USA lägga sig i Israel öht? Samma med de som lägger sig i Palestina. De kan väl få syssla med sitt evighetskrig utan att blanda in resten av världen.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?