KillBill skrev 2019-08-07 08:39:43 följande:
Källan för att många Israeler har uttalat stöd för armens rätt att döda anfallande palestinier på plats även om de skulle vara oskadliggjorda och inte längre utgöra något hot fanns med bland de länkar jag bifogade i mitt inlägg. Här kommer den igen. https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/israelis-palestinian-conflict-latest-news-majority-jewish-support-extrajudicial-killing-subdued-a6727061.html
Judar för Israelisk palestinsk fred är en organisation för Judar. Betraktar du judar som inte delar din politiska uppfattning som icke judar eller vart vill du komma?
Jag påstår självklart inte att Margot Wallström har något med att soldaten dömdes för utomparlamentariskt dödande men det faktum att Israel dömdes visar att organisationer såsom Human Rights Watch och Amnesty International samt Sveriges utrikesminister Margot Wallström hade fog för sina misstankar om att utomparlamentariskt dödande är ett problem i Israel.
En undersökning som omfattade 600 tillfrågade... ja men det är ju en tillförlitlig undersökning, eller hur? Inte ett ord om svarsfrekvens... Brukar du ta liknande opinionsunderökningar i Sverige på allvar?
"Var och en som stöder föreningens övergripande målsättning och som betraktar sig själv som jude har rätt att bli medlem i föreningen."
Anser du att en förening som leds av vänsterextremister där det räcker att "betrakta sig själv som jude" ska göras som språkrör för alla judar?
KillBill skrev 2019-08-07 08:47:23 följande:
Rättelse:
Jag påstår självklart inte att Margot Wallström har något med att soldaten dömdes för utomparlamentariskt dödande men det faktum att soldaten dömdes visar att organisationer såsom Human Rights Watch och Amnesty International samt Sveriges utrikesminister Margot Wallström hade fog för sina misstankar om att utomparlamentariskt dödande är ett problem i Israel.
En person har (med rätta) blivit dömd, ser du det som ett stort problem? I Sverige sköt poliser en förståndshandikappad pojke i ryggen med flera skott, de kommer att få jobba kvar även om de döms. Utomrättsliga avrättningar i Sverige verkar vara OK...