Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Antisemitismen inom vänstern, varför?

KillBill skrev 2019-09-26 07:37:31 följande:

Ser du inte att representanterna från dessa KD och DS herrar slänger lystna blickar till varandra? Det är ju nästan samma blickar som Fatah ledaren Mahmoud Abbas och den förra moderatledaren utväxlade med varandra för några år sedan!

KD och SD herrar ska det förstås stå..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Det är självklart beklagligt att det finns antisemitism i Sverige men det är bra att känna till att problemen är mycket värre i högernationalistiska länder såsom Polen och Ungern (länder som SD ofta försvarar och lyfter fram som goda exempel i debatten).

https://www.haaretz.com/world-news/.premium-adl-report-poland-south-africa-ukraine-and-hungary-most-anti-semitic-countries-1.8156819

• KillBill
    Digestive skrev 2019-11-23 01:42:12 följande:

I den antisemitiska skuggan och bland snåriga judekonspirationer tänkte jag tända vidare en vägledande fackla för ljus åt mina medmänniskor. Facklan heter Dan Korn - rabbin och författare - som tänds i Navid Modiris Youtube-kanal >>Hur kan vi?<<.

Här kan man ta del av deras samtal:

Hmm jag noterar att du länkar till Navid Modiri. Jag tycker att han är ett bra exempel på att högern har problem kopplat till antisemistim.

Kommer du ihåg tidigare i år när Navid Modiri, på förintelsens minnesdag, släppte fram  Ingrid Carlqvist i sitt program alltså en person som samarbetat med nazistiska Nordiska motståndsrörelsen? Under nästan 2 timmar förhåll sig Navid Modiri mycket okritiskt och följsamt gentemot förintelseförnekaren Ingrid Carlqvist. Här kan du läsa några reaktioner på Navid Modiris podd:

https://arbetet.se/2019/01/29/modiris-podd-om-forintelsen-ar-ett-fullstandigt-haveri/

https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/det-ar-dags-att-sluta-dalta-med-extremister/
  • KillBill
    ggaassgasgas skrev 2019-11-23 10:04:10 följande:
    Hur vet du att Navid Modiri är höger? Han har aldrig yttrat sin åsikt öppet så berätta var du fått den idén ifrån.
    Navid Modiri betraktas bla som höger av GPs ledarsida och det måste betraktas som ett säkert tecken på att han är höger. 
  • KillBill
    ggaassgasgas skrev 2019-11-23 10:04:10 följande:
    Hur vet du att Navid Modiri är höger? Han har aldrig yttrat sin åsikt öppet så berätta var du fått den idén ifrån.
    Jag tror inte heller att någoin som är vänster skulle bjuda på utrymme åt personer som är kända för hysa högerextremistiska och främlingsfientliga åsikter. Det handlar inte enbart om Ingrid Carlqvist. Dan Park, Katerina Janouch och En arg blatte talar har också gästat Navid Modiris podd.
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-11-23 12:27:54 följande:
    Men någon högerorienterad kan/skulle bjuda utrymme åt vänsterextrema?
    KillBill skrev 2019-11-23 10:32:58 följande:

Jag tror inte heller att någoin som är vänster skulle bjuda på utrymme åt personer som är kända för hysa högerextremistiska och främlingsfientliga åsikter. Det handlar inte enbart om Ingrid Carlqvist. Dan Park, Katerina Janouch och En arg blatte talar har också gästat Navid Modiris podd.

Liksom Gudrun Schyman, Malcom Kyeyune, Elin Sundin med flera.Måste?

Vad jag vet så har han kallat sig för liberal i svävande bemärkelse, mer i ett frihetskontext. Annars har jag ingen aning men känner honom bäst genom >>Hur kan vi?<< samt genom hans tidigare musikkarriär med >>Navid och Gudarna<< då han hade tydliga vänstersympatier.

Högerextremister som Ingrid Carlqvist. Dan Park, Katerina Janouch, En arg blatte, Daniel Lampinen (Den öppna rasisten) etc. spelar i en egen liga och kan inte jämföras med etablerade politiker och journalister. 

Jag noterar dessutom att Navid har ett projekt ihop med Henrik Jönsson, och Aron Flam och du ifrågasätter om han är höger? Hehe

• KillBill
    Digestive skrev 2019-11-23 14:12:25 följande:
    Alla du nämner har rätt till ordet men jag ska väl förstå det som att du inte tycker likadant.

Ifrågasätter ingenting om Navid Modiris politiska vistelse utan jag skrev att jag >>inte har någon aning<< utöver att >>liberal<< har nämnts.

Det går inte att ta dig på allvar när du hittar på mer än vad du tar till dig.

Som sagt tidigare så har du fundamentalt förändrats den senare tiden och närmar dig mer och mer extremism... men vet du vad? - du hade fått ordet i Navid Modiris >>Hur kan vi?<< ändå och inte heller jag försöker hindra det med brunsmetning och andra fula metoder.

Det finns en gräns på både höger och vänster sida som du står med ena benet över. Jag hade vänt om direkt i dina skor, det finns inget gott att hämta på den sidan KillBill - inget tydligare kan vi se i vår historia.

Navid Modiri hade inte precis hindrat det fria ordet om han valt att inte bjuda in en förintelseförnekare till sin podd på minnesdagen av förintelsen.

Som jag ser det har alla rätt till det fria ordet men jag förstår inte nyttan med/är kritisk mot folk som bjuder på utrymme åt icke-demokratiska ideologier /ideologier som sprider hat, hot eller våld omkring sig såsom nazister, fascister, främlingsfientliga, kommunister,  islamister och kristna fundamentalister o.s.v. men där tycker vi tydligen olika..

• KillBill
    Visomvet1978 skrev 2019-11-23 14:38:27 följande:
    Jag vet om att det här är främmande för dig, men jag ger det ett försök:

Man kan samtala med personer man inte håller med!

Visst kan man prata men jag tycker att det är fel att hjälpa en känd antisemit som Ingrid Carlqvist att sprida sina idéer. Tycker inte du det?

https://skma.se/blogg/2017/02/ingrid-carlqvist-de-som-gatt-i-braschen-for-sveriges-grymma-forvandling-till-absurdistan-ar-judar/

https://skma.se/blogg/2013/12/judarnas-svek-hogerpopulisternas-attacker-pa-judar-som-kritiserar-muslimhatet/
  • KillBill
    Visomvet1978 skrev 2019-11-23 15:50:55 följande:
    Men exakt hur gör det honom till höger? Du påstår en sak och du har bevisbördan!

Navid Modiri har på direkt fråga klargjort att han inte är vänster och han samarbetar med konservativa och libertarianer dvs personer som ligger mycket långt ut på högerkanten. Vad får dig att tveka?

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?