Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Martinetto skrev 2023-11-11 16:54:08 följande:
    Så många missförstånd och tankevurpor, arbetar ni som Strandhälls Tweet-skrivare?
    Fokus på person och inte sakfråga med spekulationer om sysselsättning i privatlivet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Padirac skrev 2023-11-11 16:51:24 följande:

Det verkar som att de lever i en alternativ verklighet, fångar i sin egen tankevärld

www.psychologytoday.com/us/blog/the-minute-therapist/202311/a-psychologists-take-on-escaping-from-platos-cave

"Plato?s famous Allegory of the Cave teaches us about mistaking perception for reality.

We become prisoners of a cave of our own making by mistaking our perspective for truth.
    By shifting perspectives, we can escape from the cave to see other possible realities."
    Alltså inbillningssjuka.
  • nihka
    Martinetto skrev 2023-11-11 17:26:50 följande:
    Du är inte bekväm med ditt svar alltså?
    Du är alltså inte bekväm med att svara på frågan?
  • nihka
    Padirac skrev 2023-11-11 17:30:11 följande:
    Du behöver inte Nia mig. Jag är en person. En referens till psychology today om att vara fången i sin egen tankevärld som reflektion över alternativa fakta och postmodernism kan säker någon uppfatta som intellektuellt eller 'intellektuellt'.   Det är knappast långsökt att alternativhögerns alternativa fakta liknar Platons skuggvärld och att alternativhögerns alternativa fakta och världsuppfattning vilar på postmodernistisk teori. 

Allmänbildning kanske?  En del uppfattar säkert det som desperation. 

Hur som helst verkar du inte vilja räta ut de missförstånd du påstår finns. Inte ens säga vilka missförstånd det handlar om. 

Istället pratar du om Maud Olofssons och strandhälls medarbetare.   Det kallar jag missförstånd. 
    Jag tror hen ser dig som en kunglighet: The Royal We.
  • nihka
    Padirac skrev 2023-11-11 17:35:54 följande:
    Ja, utan tvekan. 

Denne tror ju att folk som inte håller med arbetar för och får betalt av S.

Inte utan att det finns grova paralleller med Kremls påståenden om att alla som inte håller med är betalda och deras politiska motståndare.   Alternativhögern har anammat många av desinformationsspridarnas strategier för att misstänkliggöra självständigt tänkande och meningsmotståndare. Som att den socialdemokratiska kommunala polisen existerar

Idioti kan man kalla det istället för inbillningssjuka.
    Eller så dömer man andra utifrån sig själv. Jävligt tjatigt iaf.
  • nihka
    Rataxes skrev 2023-12-18 08:18:43 följande:
    Deras kärnväljare börjar bua, trots att talet var en hyllning till offren i Gaza. Men de tålde inte att hamas benämndes som terrorister.

På våra gator och torg går folk som hyllar massmördare.

Det hände såklart i det socialdemokratiska skyltfönstret, kalifatet Al-Malmö.
    På tal på massmördare. 20 000 döda i Gaza så här långt. De flesta kvinnor och barn. Nöjd?
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-10-01 08:44:14 följande:

Ledaren för socialdemokraternas "kära systerparti" Mahmoud Abbas kondolerar knazbollah för Hassan Nazirallahs död.

Kräks

Indoktrinerad av Rebecka. Vad får du ut av att låtsas att S har något som helst att göra med vad Abbas säger idag?
  • nihka
    KillBill skrev 2024-09-29 20:30:25 följande:
    Nej Rataxes kan inte svara och det beror på att det han påstod i sitt inlägg är fel. Nu är Rataxes arg som ett bi och det är förklaringen till att han radar upp inlägg efter inlägg med hemska men helt felaktiga insinuationioner. 

DN har raopporterat samma sak som SVD  dvs. att opositionen firar i att hizbollaterrorister skadats och dödats.. 

Oppositionella syrier visar skadeglädje när Hizbollah skadas - DN.se

C
    itat: "ovan syns syrier dela ut bakverk i oppositionskontrollerade områden i nordvästra Syrien för att visa sin glädje över den stora attacken mot Hizbollah i Libanon"
    Fakta retar nåt så vansinnigt!
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-10-01 19:24:32 följande:

Du håller alltså med om att kritik mot Israel och antisemitism är samma sak? 

Nej.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?