Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Padirac skrev 2021-07-04 20:32:31 följande:
    Boken du refererar till tar upp Wallenberg, Enskilda banken, SKF - inte de svenska myndigheterna eller svenska staten.
    Så du läste boken på under en timme. Nå vad tyckte du om boken?
  • nattuw
    Padirac skrev 2021-07-05 17:20:30 följande:
    Vem har sagt det?  

Boken har funnits vara dåligt underbyggd av andra läsare med långt bättre kunskaper än jag har om dessa historiska skeenden. Dessa har jag redovisat.
    Så du har inte läst boken och har därmed ingen aning om vad den faktiskt innehåller. Men du är ändå tvärsäker på att boken inte innehåller några referenser till de svenska myndigheterna eller staten.
  • nattuw
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-28 07:13:51 följande:
    Det finns iallafall guldpläterade iPhone att köpa i Gaza
    Bra då vet vi att biståndspengarna hamnar på rätt ställe (i Apples balansräkning).
  • nattuw
    Flash Gordon skrev 2021-10-12 20:47:30 följande:

En bild som beskriver yttrandefriheten 2021.
  • nattuw
    nihka skrev 2021-10-10 20:53:25 följande:
    Fy fan vilket obehagligt inlägg. Så fruktansvärt illa som jag tycker om SDs politik och deras megafonledare så skulle jag ändå aldrig drömma om att tro dem kapabla till folkmord och förintelse. 
    Konferensen går i media under namnet "förintelsekonferensen". Om det skulle finnas ett genuint intresse av att faktiskt bekämpa antisemitism så finns det betydligt bättre benämningar än "förintelsekonferens". Ett lämpligare namn hade till exempel kunnat vara "konferensen mot antisemitism i Malmö". Eller "Konferens om hur man bekämpar antisemitism inom det egna partier".
  • nattuw
    KillBill skrev 2021-10-15 16:40:42 följande:
    Det är du som är dåligt påläst. Namnet på konferenser är: Internationellt Forum för hågkomst av Förintelsen och mot antisemitism
    Det jag skrev var "Konferensen går i media under namnet "förintelsekonferensen".
  • nattuw
    Padirac skrev 2021-10-17 09:07:12 följande:
    Jag tror nog att du kan få gehör för dina förslag hos alternativmedia som tex avpixlat (ja, avpixlat har nu ett nytt namn och är nu öppet SDs mediaorgan) eller hos yxhögerns infuencers eller hos flashbackhögern - eller är det kanske därifrån ditt förslag på konferensens alternativa namn kommer?
    Uppenbarligen har socialdemokraterna inget emot att antisemitismen får leva och frodas i paritet i Malmö och i Sverige. Ännu ett problem som bara sopas under mattan. Nästan som om socialdemokratin röstfiskar bland antisemiter. Vilket i och för sig skulle vara ett svar på trådstartens "varför?".
  • nattuw
    KillBill skrev 2021-11-08 07:02:53 följande:

Bra artikel i den israeliska dagstidningen Haaretz. Hur kommer det påverka Sverigebilden när etablerade högerpartier som M, KD och L går till val med den här typen av partier som en del av regeringsunderlaget?

Du behöver inte oroa dig. Sverigebilden har den sittande regeringen redan tagit hand om...

www.bild.de/news/ausland/news-ausland/schweden-ist-gefaehrlichstes-land-europas-78054592.bild.html
  • nattuw
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-20 06:48:39 följande:
    Men som din partikamrat i tråden skriver så är det ju bara en hobby att tillhöra den judiska folkgruppen.
    Den inställningen är väldigt tilltalande för de antisemiter som ser antisemitism som en hobby. Då kan antisemiterna utöva sin hobby och skylla på judarna.
  • nattuw
    Spigger86 skrev 2022-08-12 11:13:46 följande:
    Inget folkslag eller religion är felfri, och alla religioner och folkslag måste tåla kritik.
    "Inget folkslag"...
    Flash Gordon skrev 2022-08-10 20:48:39 följande:

Några av punkterna som "Israel-kritiker" i Sverige brukar snubbla på

- Denying the Jewish people their right to self-determination, e.g., by claiming that the existence of a State of Israel is a racist endeavor.

- Applying double standards by requiring of it a behavior not expected or demanded of any other democratic nation

- Holding Jews collectively responsible for actions of the state of Israel.

- Drawing comparisons of contemporary Israeli policy to that of the Nazis.

Vad finns det att tillägga...

Förutom möjligen att det snubblas en hel del i den här tråden...
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?