Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Hur hamnade vi ett läge där judar i Sverige i princip anklagas för antisemitism av borgerliga politiker som samarbetar med partier med rötter i nazismen?

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-09-28 17:46:24 följande:
    Fuck Wolods kräkheter 

Libanon har firat hela natten.
    Bara för redaktionen på WK är i sorg så betyder det inte att Libanon är det.
    Att hitta ett Knazbollahstyrt kvarter förändrar inte sanningen.
    Kan du utveckla vad det är som är skillnaden i nyhetsbevakningen i DN och SVD (m) om Libanon/Beirut  så att det blir begripligt vad du vill ha sagt?

• KillBill
    Rataxes skrev 2024-09-29 11:20:16 följande:

Jan Eliassons nära vän, som uttryckt både sorg och beundran för Nazirallah. 

Även vänsterns omslagsflicka, Kajsa Ekis Ekman, som regelbundet har en plats både hos sagobloggen ETC och aftonlatrinen uttrycker sorg. "Kampen går vidare" skriver hon på Instagram.

Vadå "nära vän" ? Varför sprider du den typen av lögner?

Här har du en bild på när Sveriges moderata utrikesminister tog en selfie med samma person. Anser du att Carl Bildt i och med detta är nära vän med Irans utrikesminister?

• KillBill
    Mentat skrev 2024-09-29 10:51:13 följande:
    Iofs kan väl Rataxes själv utveckla vad han avsåg men Svd har även denna artikel: Blandade känslor i Beirut efter Nasrallahs död | SvD

Nu har jag inte DN så jag kan inte kolla om de har något liknande. Om inte, är det ju en klar skillnad.
    I artikeln som Rataxes hänvisar till framgår  också att alla inte är negativa till att terroristen dödats så jag frågar igen. Vad är skillnaden i SVDs och DNs rapportering. Det är uppenbart att Rataxes inte kan svara på frågan men du kanske kan?

www.dn.se/varlden/dn-pa-plats-ilska-och-skrack-pa-gatorna-i-beirut/

Citat från DN artikeln:
    "Men alla libaneser sörjer inte Nasrallah. Tvärtom finns det många kristna, druser och sunnimuslimer som aldrig har tyckt om honom"
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-09-29 13:20:59 följande:

Walk of shame 

Redan då var det välkänt att den perversa islamiska republiken Iran var finansiär och möjliggörare för terrorsekten knazbollah.

Varför detta hat  mot att svenska kvinnor besökt Iran? Det är i Iran ett lagbrott att som kvinna inte täcka sitt hår och oavsett vad man tycker om det så är det något som diplomater har att förhålla sig till. När den moderata utrikesministern Carl Bildt besökte Iran några år innan denna bild togs täckte alla kvinnor i hans delegation också sitt hår. 

Känns det bättre för dig om bara svenska manliga ministrar och diplomater besöker Iran?

• KillBill
    Mentat skrev 2024-09-29 14:11:28 följande:
    Jag utgår från att Rataxes säkert kan svara på frågan men uppfattade hans svar ovan som att det vore meningslöst. Den SvD-artikel jag länkade till handlade om att det finns libaneser som firar Nasrallas död, vilket var vad det handlade om. Att inte tycka om och att avsky så till den milda grad att man firar att han är död är väldigt olika saker.

Men är så är jag inte intresserad av att gräva i ämnet. Du ställde en fråga och jag gav ett svar. Det räcker för min del.
    Nej Rataxes kan inte svara och det beror på att det han påstod i sitt inlägg är fel. Nu är Rataxes arg som ett bi och det är förklaringen till att han radar upp inlägg efter inlägg med hemska men helt felaktiga insinuationioner. 

DN har raopporterat samma sak som SVD  dvs. att opositionen firar i att hizbollaterrorister skadats och dödats.. 

Oppositionella syrier visar skadeglädje när Hizbollah skadas - DN.se

C
    itat: "ovan syns syrier dela ut bakverk i oppositionskontrollerade områden i nordvästra Syrien för att visa sin glädje över den stora attacken mot Hizbollah i Libanon"

• KillBill
    nattuw skrev 2024-09-30 13:40:51 följande:
    Synd bara att hans väljare och ungdomsorganisation (med partiledningens goda minne) inte velat ta avstånd från antisemitism.
    Det  ditt påstående om partiledningen är förstås inte sant men det skiter ju du i.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-09-28 17:46:24 följande:
    Fuck Wolods kräkheter 
    Apropå antisemitism. Du kanske är av uppfattningen att den judiska publicisten Wolodarski driver en agenda?
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?