Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Mentat skrev 2019-12-02 09:47:05 följande:
    Vilket är exakt vad han INTE säger. Han säger att de har hjälpt grupper i södra Syrien utan att exakt säga vilka dessa grupper är.

Kikar man däremot på t.ex https://foreignpolicy.com/2018/09/06/in-secret-program-israel-armed-and-funded-rebel-groups-in-southern-syria/ framgår det att man har stöttat grupper för att stoppa ISIS och andra Iranstödda grupper från att etablera sig nära Israels gräns.
    Det går bra att be mig om ursäkt nu.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Mentat skrev 2019-12-03 10:13:50 följande:
    Nej, det är väl inte så konstigt. Det jag främst ville påpeka var de direkta felaktigheterna i "härtekrossad"s påståenden, vilka inte hade med verkligheten att göra.
    Precis som ditt inlägg till mig inte hade med verkligheten att göra...
  • nihka
    Mentat skrev 2019-12-21 21:15:24 följande:
    Personer i verkliga livet känner jag till skillnad från de hundratals nick som figurerar här. Om du har koll på vad alla tycker i olika frågor så har du antingen ett bra mycket bättre minne än jag, ev att du tillbringar mer tid på forumet än jag gör, eller ägnar dig åt kartläggning av olika nicks åsikter. Semantiken är inte intressant, poängen här är att jag inte har satt mig in i vad den här specifika antisemiten har för allmänna åsikter.

Sedan skulle jag ju klassificera de åsikter du beskriver som allmän foliehattsgalenskap som inte har med höger eller vänster att göra. Jag förnekar inte att det finns sådana på högersidan så kan du medge att de existerar även på vänstersidan. OK?
    Dags att be om ursäkt?
  • nihka
    KillBill skrev 2020-02-02 18:24:14 följande:
    Ledarsidorna? Men vakna för tusan. Vet du vad det är för sida?
    Tant Brun jobbar där. Och faster Fascist. Å så lilla nassegrisen. Även Master Robin yrar runt i jakt på sina små vänner. Det är ett riktigt sagoparty.
  • nihka
    KillBill skrev 2020-02-04 06:53:33 följande:

Skärp dig. Stefan Löfven liksom de flesta av EUs ledare och FN står bakom en tvåstatslösning i Israel/Palestina konflikten. Att Stefan Löfven hälsat ledaren för Fatah är inte mer kontroversiellt än att Carl Bildt och den förre moderate statsministern Fredrik Reinfeldt hälsade densamma välkommen till Sverige när de satt vid makten och det gör definitivt inte dessa moderater till antisemiter.

Det minsta du kan göra är att erkänna att ditt påstående om Stefan Löfven var fel. Om inte förlorar du all trovärdighet.

Man kan inte förlora något man inte har. Det är ett evigt Israelvurmande och blint Palestinahat. De egna terroristerna ger man guldstjärnor. Sedan är allt under solen statsministerns fel och unkna "Ledarsidorna" är var man hämtar sin världsbil. Du förstår var det hela börjar och slutar.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-02-05 15:33:21 följande:

Nu har jag inte speciellt mycket till övers för Carl Bildt och Fredrik Reinfeldt, men de har åtminstone inte kallat doktoranden i förintelseförnekelse för "kära syster" .

Hur går Stefan Löfvens löfte ihop med helgens bravader då en förtroendevald SS-u:are skrek, under sitt tal, de klassiska anti-israeliska slagorden ?From the river to the sea, palestine will be free?, 

Hur går det ihop med de vackra orden om en "tvåstatslösning"?

twitter.com/emil_moghaddam/status/1225003642752765952

Lövfen har inte kallat någon för syster heller, men du har tjatat om detta i ett par år nu. Det är väl en gaphals vars åsikter inte stämmer överens med partilinjen.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-02-07 18:48:08 följande:
    Bra försök att blanda bort. Som vanligt misslyckas du. 

Ann Linde relativiserar mord på israeler (främst då judar) genom att kalla de belöningar mördarna och deras familjer erhåller från "kära systerparti" för socialbidrag. 

Det har varit känt i flera år att skolböcker som produceras av "kära systerparti" med biståndspengar från bl.a. Sverige innehåller hat och antisemitism. Ingenting har gjorts från svensk sida, förutom då (som vanligt) pladder.

Och så det där med tvåstatslösning, gång efter gång ertappas socialdemokrater med att delta i demonstrationer där det vrålas "from the river to the sea". Hur mycket utrymme finns det för en tvåstatslösning i det vrålandet? 

Stefan Löfven har mycket att ta tag i innan jag tar hans tal om antisemitism på allvar. 
    Jodå. Fina Israel som första klassar varenda palestinsk unge som plockar upp en sten och kastar den i riktning mot en israelisk soldat för "terrorist" för att spärra in dem och sedan kalla bidrag till familjen "belöning till mördarna".

Du menar lite som när israeler skriker att man ska nuka hela Palestina? Gång på gång ertappas jadajadajada. Hur mycket utrymme finns det för en tvåstatslösning i det vrålandet?

Israel och Palestina har precis lika mycket skuld i evighetskonflikten och det är tack vare personer som vill framställa den egna sidan som änglar och den andra som demoner som evighetskonflikten fortsätter. Som vanligt lyckas du och dina gelikar, men lyckligtvis finns andra mer fredsinställa röster.

Du har mycket att ta tag i innan jag tar något av det du säger på allvar.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-02-10 08:34:44 följande:
    Jag skiter fullständigt i vad Carl Bildt håller med om eller inte.

F-Nskapet, Amnesty, objektiva? Stor humor...

https://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_Authority_Martyrs_Fund

Från Löfvens "kära syster" himself:

https://www.jpost.com/Middle-East/Mahmoud-Abbas-admits-PA-pays-terrorists-watch-581863

"In the video, recorded February 19 and translated from Arabic to English by Middle East Research Institute, Abbas admits that, ?Since 1965, we have been paying them and their families? If we had only 20 to 30 million shekels, which is the monthly sum paid for the families of the martyrs, we would still pay it to them."

?If the PA doesn?t have anything but that amount,? Abbas continued, ?I will pay it to the families of the martyrs, the prisoners and the wounded.?

Översättningen stämmer, Min fru som talar flytande arabiska verifierar detta.
    Du fortsätter ditt ljugande om att Löfven eller någon annan svensk representant kallat någon palestinsk ledare för "kära syster".

Dina gummibandssanningar är noterade för femtioelfte gången.

---

En intressant fråga:

Why Does the United States Give So Much Money to Israel?

Man skulle kunna resonera på samma sätt kring din frus soldatlön: bidragspengar från USA som finansierar frihetsberövande och mord på palestinska barn.

"Israel was, according to the Congressional Research Service, ?the largest cumulative recipient of U.S. foreign assistance since World War II.?

Siffran 38 miljoner dollar nämns. 

https://www.theatlantic.com/international/archive/2016/09/united-states-israel-memorandum-of-understanding-military-aid/500192/

• nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-02-21 11:07:11 följande:

"Sverige är en humanitär stormakt" (Wallström, 2015-09-17).

Det finns fler svenska politiker som narcissistiskt gjort liknande uttalanden.

Think, think, think. Med det menas att man anser sig vara stor på att vara humanitär - inte att man är en stormakt. 
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?