• Tumvante

Använder du deodorant?

M: = du som är XY

K: = du som är XX

Motivera gärna din röst.

Undrar bara om jag är knäpp som aldrig använder deo. Jag duschar ofta och svettas inte så mycket, bara när jag tränar, och tycker inte att nysvettad svett är så äcklig som gammal svett...

Min motivation till att ej använda deo är för att jag är freak när det gäller konstiga ämnen och allergiframkallande produkter, speciellt som mamma till två barn och dessutom en ammande sådan till mitt nu halvår gamla barn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du deodorant?
  • Jonnynilsson
    Anonym (C) skrev 2019-06-26 00:09:51 följande:

Självklart varje dag eftersom jag luktar illa annars. Känner ju ibland lukten av folk som inte använt deo och det stinker verkligen.

Precis!

Vi har haft just svettlukt uppe som personalärenden på jobbet. Personerna själva säger sig vara helt ovetande om lukten. Så bara för att du själv inte känner något innebär det inte att du inte luktar!

Hela och rena kläder samt en god hygien är viktigt i dagens samhälle. Man funderar ju på hur det luktade i det gamla bondesamhället :)
  • MallaL

Alla kanske inte känner svettlukt, men jag och många andra gör det. Vi har också haft personer på jobbet som luktat svett som själva påstår att de inte luktar något.

Om man med förr i tiden menar gamla bondesamhället eller storstad på 1700-talet så stank det säkert rejält om folk, men de var väl vana vid det

Nuförtiden förutsätts det att folk är fräscha, luktar du svett såmärks det!

• flygrl

Självklart använder jag deo dagligen efter varje dusch eller under-armarna-tvätt. För mig är det viktigt va ren och inte lukta svett och jag förväntar mig också det av andra i min omgivning. Det handlar om hänsyn till sin omgivning.

• Anonym (Sara)

Jag använder deo när jag är ute bland folk, inte om jag bara ska vara hemma eller gå ett kort besök till mataffären.

Gör egen deodorant.

• Anonym (Självklart)

Använder självklart

Blir uppriktigt förbannad på folk som inte använder och som sen stinker svett. Man måste visa respekt och tänka på folk runtomkring!

• Tumvante
    Anonym (Sara) skrev 2019-06-26 20:45:45 följande:

Jag använder deo när jag är ute bland folk, inte om jag bara ska vara hemma eller gå ett kort besök till mataffären.

Gör egen deodorant.

Länk till recept? Funkar bra? Antar att den blir aluminiumfri. Hur applicerar du? Hällt över i gammal rolldeo-flaska?

Jag undrar ju om jag egentligen stinker... men jag känner mig ju inte svettig som så...
  • Anonym (Japp)

Drar alltid på mig deo efter att jag duschat.

• pyssel
    Anonym (H) skrev 2019-06-26 06:48:49 följande:

Svarade varje dag, men egentligen blir det väl varannan dag eller när jag känner mig svettig. Varje dag behövs absolut inte.

Som en åtgärd p å svetten?
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Sara)

Använder mig av ett recept från Organic Makers. Googla. Det är ett recept på Sheasmör Paradoxa, bikarbonat och majsstärkelse. Den funkar jättebra på mig i alla fall. Förvarar deon i aluminiumdosor. Lätt att göra själv.

• Anonym (Sara)

Självklart kan du använda andra burkar av glas t ex om du inte vill använda dig av aluminiumburkar.

Anonym (Sara) skrev 2019-06-27 17:40:50 följande:

Använder mig av ett recept från Organic Makers. Googla. Det är ett recept på Sheasmör Paradoxa, bikarbonat och majsstärkelse. Den funkar jättebra på mig i alla fall. Förvarar deon i aluminiumdosor. Lätt att göra själv.

Svar på tråden Använder du deodorant?