Inlägg från: Anonym (Louise) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Louise)

Provoceras av kejsarsnitt!

Vilket land lever du i ts? Du måste känna någon som du stör dig på, någon som du ser som en primadonna? Vem är det? Är hon tillsammans med ditt ex? ;p

Vet inte vad du yrar om. Jag födde ett barn på 5 kg med hjälp av sugklocka, hon satt fast och värkarna var för svaga för länge. Jag fick inget kejsarsnitt. Jag är 150 cm lång och min dotter var väldigt stor vilket man visste på Mvc men dom sa att kejsarsnitt inte var något jag kan välja pga rädsla. Efter förlossningen sa alla att jag inte får kejsarsnitt nästa gång.

Det du pratar om är ditt eget hat, det ser inte ut som du påstår. Tycker också du ska rikta hatet mot politiker som sätter budgeten för förlossningsvården. Det behövs mycket mer personal och nytänk, det finns en anledning till att kvinnor är rädda.

• Anonym (Louise)
    Anonym (Kan hålla med) skrev 2019-07-08 17:50:11 följande:

Läkare följer uppställda riktlinjer som idag säger att rädsla kan vara en grund för att bevilja KS. Det är en riktlinje som skulle kunna ändras med politiska beslut, inte en universallag.

Men lyssna på er, vilka bittra höns och kvinnohatare. Det finns nog tuffare hajar i havet om du ska ge dig på pengar som slösas bort. Herregud, sparka på ett fåtal som lider av psykisk ohälsa, det är ju pinsamt. Hoppas att du inte flyger själv och är en sån där egoistisk, hemsk människa som förstör hela planeten och framtida generationers liv bara för att du vill ha det bekvämt och åka till Thailand...
  • Anonym (Louise)
    Anonym (Provocerad) skrev 2019-07-09 11:03:41 följande:

Trams! Det är en operation och ett beslut som tas av läkare. Att kvinnan är feg och inte står ut med smärta eller orkar krysta är inte en giltig anledning. Valet är fritt att skaffa barn, klarar du inte av att föda dem så avstå.

Vidrig människa du är. Bara för att du har en empatistörning samt verkar koka av hat till någon kvinna som har förlosssnibgsrädsla så behöver du inte kräkas ut det på internet. Gå till en psykolog istället.
  • Anonym (Louise)
    Anonym (Guckosko) skrev 2019-07-09 16:43:46 följande:

Och vad har flygande till Thailand med ämnet i ts att göra?

Snyggt försök. Det var inte det jag svarade på och det vet du också eftersom du ser vad jag citerade. Ts och andra ragator i tråden ondgör sig över hur egoistiska och omoraliska dessa extremt få kvinnor det rör sig om hon gastar om.

Det är hyckleri om ts då själv tex flyger då det förstör planeten och våra barns framtid. Sen sprider hon negativ energi på internet också som påverkar en massa läsare som i sin tur tar med sig dom negativa känslorna i vardagen med sina barn.

Patetisk tråd.

Så jävla patetisk.
  • Anonym (Louise)
    Ignoramus skrev 2019-07-09 15:47:40 följande:

Yep, jag var fullt frisk och mitt barn också. De där pengarna vi kostade samhället då har vi förmodligen redan sparat in genom att inte behöva uppsöka vården sedan dess.

Som samhälle måste vi ju hjälpa varandra. Du betalar skatt så att jag får mitt kejsarsnitt när något annat är helt otänkbart, jag betalar skatt så att din unge får vård når hen drabbas av en allergisk chock/trillar ner från ett träd/blir diabetiker/behöver extraresurser i skolan.

Jag födde naturligt och fick ha sugklocka. Jag fick panik av att kroppen aldrig kom igång och jag hade haft sjukt ont i flera dygn. Förlossningen var så hemsk att det är ett traumatiskt minne nu. Hade sluppit mycket om jag fått kejsarsnitt istället.
  • Anonym (Louise)
    Anonym (Guckosko) skrev 2019-07-09 18:13:06 följande:

Du kallade folk för höns och kvinnohatare, och nu för ragator som gastar.

Vill du bli tagen på allvar så får du nog lugna ner dig.

Att svenskar flyger en gång per år till t ex Thailand kommer inte förstöra planeten. Så som sagt, lugna ner dig. 

Hur kan det vara hyckleri när det inte ens är jämförbart???

Så, vad var det du menar är ett "snyggt försök"?

Jag har inte ens yppat ett ord om vad jag tycker om själva ämnet, dvs planerade KS. 

Ja, och det i samband med dom vidriga inlägg som skrivits här. Det pratas om skattepengar, egoism, primadonnor, förbud, hat mot psykisk ohälsa. Ragator är ett passande epitet då.

Att flyga till Thailand är verkligen mycket värre då man dels stöttar en diktatur, barnsexturism och att man förstör klimatet och bäddar för framtida katastrofer, inbördeskrig och klimatflyktingar som inte har någonstans att ta vägen. Den utan synd kastar första stenen och Thailandsturister är VERKLIGEN inte utan synd.
  • Anonym (Louise)
    Ignoramus skrev 2019-07-09 19:11:12 följande:

Du dör inte av en bruten arm. Och barnsäng var den vanligaste dödsorsaken för typ 150 år sen, så helt naturligt är det inte heller.

Handlar inte om att vara en bortskämd primadonna, haha. Men du jämför nån som tycker att det är jävligt läskigt att flyga, men gör det ändå med lite sprit eller mediciner för det är nice på Kanarieöarna, med någon som är maniskt rädd och slår över till totalt, okontaktbart panikläke. Rädslor är liksom inte jämna över brädet.

Precis sån blev jag men dom gjorde ändå inget snitt. Dom skällde på mig och en kallade mig faktiskt primadonna när jag skakade av smärta och hade frossa och grät.
Svar på tråden Provoceras av kejsarsnitt!