Inlägg från: Anonym (Josy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Josy)

Provoceras av kejsarsnitt!

Det här inlägget gör mig ledsen TS.

Du utgår från att kvinnor inte vill föda vaginalt för att de är bekväma.

Men mestadels kvinnor jag träffat som fått KS beviljat har varit vettskrämda. Och det är väl inte så konstigt när man riskerar att föda själv på BB toaletten för att det är överfullt på våra bbn sommartid? Det är väl inte så konstigt att kvinnor är rädda när de inte får tiden de behöver för att föda utan förlossningen stressas på för att man är i behov av sängarna och därmed ökar bristningar i underlivet? Det är väl inte så konstigt att kvinnor är rädda när urinläckage och förlossningsskador inte tas på allvar och många kvinnor får ett stympat liv pga av detta?

Reagera mot den otrygghet och den nerskärning i samhället som skapar kvinnors oro istället!

Kram från en duktig kvinna som fött vaginalt utan bedövning och som sprack så att blodet forsade åt ATG håll och kanter

• Anonym (Josy)
    Anonym (Jj) skrev 2019-07-11 16:17:54 följande:

Självklart skjuts planerade snitt upp pga hög belastning. Du tror väl inte annat?

Sen rekommenderar jag både dig och den som skrev ovanför att ringa runt till klinikerna i Sverige för att få en mer korrekt bild utav vad som görs för att förebygga bristningar (inte sprickor) samt vilken vård som ges i efterförloppet. Det är en extrem skillnad på vården idag och för fem år sedan. Sen ska vi vara väldigt på det klara med att kvinnor är olika. Och vården är olika i olika länder. Kan det istället vara så att vi i Sverige hittar fler stora skador för att vi är bättre på att titta efter dom? Tror du alla länder du jämför med alltid känner rektalt på kvinnan som vi idag gör här i Sverige? Värt att tänka ett steg extra innan man slänger ur sig saker som fakta.

Jag vet i alla fall att jag hellre hade fött snabbt ensam på en toalett än lagt mig under kniven hos någon av våra extremt stressade doktorer. Aldrig i livet, inte frivilligt.

Berätta för oss ovetandes vilken eftervård vi erbjuds?

Jag har fött tre barn och inte sjutton har det gjorts någon direkt uppföljning. Vet ingen väninna heller som fått det. Däremot känner jag flera som bråkat med landstinget i flera år för att få till operation pga av urinläckage och underlivsskador som försvårat toalettbesök och samliv.

Och vet du vad en (manlig) läkare sa till min väninna? Han skrockade och sa att om alla kvinnor med förlossningsskador skulle få operationer beviljade så hade sjukvården gått under (Då har hon alltså gått i 4 år med tarmar som typ hängt en bit utanför kroppen och hon har levt på flytande mat för att det gör för ont att bajsa). Kul att vi som sätter barn till världen och ger samhället framtida skattebetalare inte värderas högre
Svar på tråden Provoceras av kejsarsnitt!