Provoceras av kejsarsnitt!
Jag provoceras ihjäl av dessa bekväma primadonnor (som verkar öka i antal) som vill kräva ett snitt för att de inte orkar eller vågar föda barn. Finns inga medicinska orsaker och man inte har en komplicerad förlossning bakom sig borde alka dessa bortskämda fegisar betala sina snitt själva. En frisk förstföderska med en normal graviditet och ett barn som ligger rätt har absolut ingen anledning eller rättighet att kräva att läkare ska lägga sin tid på att genomföra en öppen bukoperation. Alla vet hur barn föds fram. Svälj bekvämligheten och tramset och föd ditt barn. Annars kan man låta bli att skaffa några.
Jag är glad att jag bor i ett land, där vi har förlossningsvård, där man inte tvingas att genomgå den farligaste momentet i en kvinnas liv (ja, det är faktiskt den vanligast dödsorsaken hos fertila kvinnor)
Tänk dig att trots att vi har en bra sjukvård, trots att kvinnorna generellt är friska, så kommer ändå, säkert 5-10%, av dessa friska kvinnor med problemfria graviditeter och med barn som ligger rätt, ändå gå igenom ett KS, men då med kortare framförhållning och troligen högre risk för infektioner och komplikationer. Utöver detta så är 5-10% av kvinnor som av fysiska orsaker inte kan föda barn vaginalt.