Inlägg från: Anonym (Ingen bryr sig...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingen bryr sig...)

Provoceras av kejsarsnitt!

Anonym (Provocerad) skrev 2019-07-09 16:00:08 följande:
    Såna otroliga dumheter! Ett barn med diabetes, allergisk chock, skada etc måste ha vård för att inte dö. En fullt frisk kvinna med normal graviditet dör inte avsatt föda. Hon vill bara inte för att det verkar läskigt och jobbigt. Stor skillnad! Blir man frivilligt gravid, vilket jag hoppas att de flesta blir, så vet man också hur barn kommer ut. Man är inget hjälplöst offer. Och det är klart det fanns ett alternativ för dig. Du ville bara inte, trots att miljontals andra uppenbarligen klarar det utan att vara bortskämd primadonna som du.
    Bara skrattar när jag läser dina inlägg :D För vet du vad, det är bara DU som mår dåligt utav detta och ingen annan än DU :) Du kan inte förändra ett skit och snitten kommer att fortsätta beviljas, oavsett din lilla tråd här på FM...men sure, vill du få ur dig lite frustration. Alternativt be din karl sätta på dig för du verkar vara i behov utav lite uppmärksamhet och bekräftelse.
  • Anonym (Ingen bryr sig...)
    Anonym (Provocerad) skrev 2019-07-08 12:46:08 följande:

Jag provoceras ihjäl av dessa bekväma primadonnor (som verkar öka i antal) som vill kräva ett snitt för att de inte orkar eller vågar föda barn. Finns inga medicinska orsaker och man inte har en komplicerad förlossning bakom sig borde alka dessa bortskämda fegisar betala sina snitt själva. En frisk förstföderska med en normal graviditet och ett barn som ligger rätt har absolut ingen anledning eller rättighet att kräva att läkare ska lägga sin tid på att genomföra en öppen bukoperation. Alla vet hur barn föds fram. Svälj bekvämligheten och tramset och föd ditt barn. Annars kan man låta bli att skaffa några.

Jag håller helt med!!! Var och varannan är rädda för att föra osv! Jag hade gärna fött vaginalt, men pga tidigare operationer får jag inte pga medicinska skäl inte föda vaginalt, vilket för mig var en stor sorg!!! Jag kämpade för att få föda vaginalt men efter att chefkirurgen på Danderyds Förlossning klargjorde att jag kunde få seriösa komplikationer så gav jag upp...
Svar på tråden Provoceras av kejsarsnitt!