Inlägg från: Anonym (Rogga79) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rogga79)

Jag har blivit med mansbebis

Kul tråd, behövs mer sånt här på familjeliv Skål

Anonym (L) skrev 2019-07-12 21:07:58 följande:
    Hycklare kan du vara själv. Jag har fått flera trådar av den typ du räknar upp antingen borttagna, flyttade eller anmälda. Detta oavsett kön på den som startar tråden. Så du bör vara försiktig med att kasta sten i glashus.
    Och ändå ligger trådar som denna kvar på känsliga forumet, dessutom under psykisk ohälsa där man ska vara ännu mer försiktig
    www.familjeliv.se/forum/thread/79748498-kanner-mig-krankt

Men den tråden har du tydligen inga problem med på tal om hyckleri 
    Anonym (Grannen under) skrev 2019-07-12 16:57:07 följande:
    Att ämnet är känsligt behöver inte vara ett hinder för att man kan få skratta.

Tänk på alla de kvinnor som förutom sina biologiska barn har fått en vuxen bebis att klia i blöjvecken. Nog kan man unna dem ett småleende mitt i slitet.

Precis så här
    Anonym (Hellskling) skrev 2019-07-12 19:06:57 följande:

När min man visar tecken på att bli en mansbebis säger jag till honom att om han fortsätter så kommer jag börja kalla honom för hellskling(=hell no älskling)

Kanontipps både jag och min sambo ska börja använda det där när vi tar varandra lite för givet,

• Anonym (Rogga79)

Anonym (sollis) skrev 2019-07-13 00:07:18 följande:

Jag hade hellre skaffat en vandrande pinne före en mansbebis 

Typ 'sticks before d*cks.. 
    (vandrande pinne heter walking stick på engelska)

Sticks before d*cks!! LOL

D
    et var länge sedan jag skrattade så mycket åt en tråd som den här
  • Anonym (Rogga79)
    Ignoramus skrev 2019-07-13 00:13:40 följande:

Ledsen, men här diskuterar vi endast mansbebisar, du får snorböla någon annanstans. Men hälsa din sambo att hon är välkommen, som hedersmedlem.

Kanske vi ska ställa ut en båda med näsdukar till kränkta mansbebisar

Men allvarlig talat hur kan man bli så kränkt att man anmäler en sån här tråd, det visar ju att den behövs, familjeliv är dessutom full av trådar där män får gnälla fritt så hur kan familjeliv gå dessa bebisar till mötes?
    Min sambo har dessutom också skrattat åt flera inlägg
    Det är ju bara män som beter sig som sk mansbebisar som blir kränkta och varför går deras känslor före trötta kvinnors rätt att få stöd och skratta åt det, kanske det kan få dessa kvinnor att få kraft och att gå vidare och ställa krav eller dumpa dessa mansbebisar.

Svar på tråden Jag har blivit med mansbebis