Inlägg från: Anonym (Sandisk for life) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sandisk for life)

Jag har blivit med mansbebis

KlantSmurfen skrev 2019-07-13 11:33:12 följande:
    det är en humortråd, har man lite självdistans kan man skratta med.
    +1 (jättebra sagt)
    Ignoramus skrev 2019-07-13 09:30:23 följande:

Nej, det hör verkligen inte dåtiden till. I dåtiden var det mer begripligt, för då var det mannens uppgift att försörja familjen och kvinnans att ta hand om barn och hushållet. Nu delar kvinnan på försörjningsansvaret, alltså borde männen dela på hushållet. Men det gör dem inte.

Män har hela tiden haft någon annan som plockat undan efter dem, de har sett sina mammor vanka runt därhemma och göra alla sysslor i alla år, och vips är det helt otänkbart att DE SJÄLVA ska behöva DISKA. VARJE DAG. I RESTEN AV DERAS LIV.* Speciellt när de har hittat en partner som borde göra allt det här åt dem, så att de har tid att förverkliga sig själva!! De måste ju ha tid att varva ner och ta det lugnt efter jobbet, då kan de väl inte ta hand om barnen heller. Och ta sovmorgon på helgerna.

Så nä, män är i regel inte lika bra som kvinnor på detta. Och ja, det är en prioriteringsfråga. Men det är inte kvinnans skyldighet att ?lära? eller ?uppmuntra? honom att ta sitt ansvar. Det måste han själv förstå och ta tag i. Annars är han en mansbebis.

*Jag själv, i egenskap av sällsynt fd kvinnobebis uppvuxen i ett hem där pappan tog allt hushållsansvar, blev lika traumatiserad av denna insikt. ;)

+100 (superbra inlägg)
    Anonym (sollis) skrev 2019-07-13 00:07:18 följande:

Jag hade hellre skaffat en vandrande pinne före en mansbebis

Typ 'sticks before d*cks..
    (vandrande pinne heter walking stick på engelska)

+1000 (det roligaste jag läst)

Svar på tråden Jag har blivit med mansbebis